اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/22    کد خبر: 15727126   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 40  دقیقه

در 24 ساعت گذشته ؛

تحولات مهم فلسطین اشغالی کانون توجه رسانه های ایران و جهان

تحولات مهم فلسطین اشغالی کانون توجه رسانه های ایران و جهان

  تحولات فلسطین اشغالی و حملات رژیم غاصب اسرائیل کانون توجه رسانه های ایران و جهان در 24 ساعت گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چکیده مهم‌ترین رویدادهای رسانه‌های ایران وجهان از جمله؛ ایرنا، ایسنا، فارس، تسنیم، مهر، شرق، کیهان، رویداد ۲۴، جماران، عرشه آنلاین، صدای جویا، تابناک، رجانیوز، شفقنا، میزان، آفتاب، تجارت نیوز، اعتماد، موج، ایکنا، رکنا، ایلنا، دولت بهار، ایبنا، اقتصاد آنلاین، صاحب نیوز، نورنیوز، بسیج، حوزه، برنا، اکو ایران، خبر فوری، افکار نیوز، مثلث آنلاین، ورزش سه، نامه نیوز، مشرق، ایمنا، تهران نیوز، قدس، رسالت، نماینده، خبرآنلاین، سلامتو سایر طی ۲۴ ساعت گذشته (شنبه 22 مهرماه 1402-  14 اکتبر 2023 میلادی و 28 ربیع الاول 1445 هجری قمری) به شرح زیر می باشد؛


▪️ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس: حمله استراتژیک به اسرائیل تایید می‌کند که آزادی نزدیک است.

▪️ بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای اساسی در شهرستان شاهین شهر توسط بازرسان اصناف به همراه بسیج اصناف و با هدف پایش قیمت‌ ها و نظارت بر روند توزیع شکر و برنج هندی و تایلندی به شهروندان، همچنین برخورد قانونی با تخلفات صنفی و ارسال پرونده تخلف به اداره تعزیرات حکومتی.

▪️ سرهنگ بهزاد ثابت راسخ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان در حین گشت سحرگاهی در حومه بخش میمه، موفق به دستگیری سه سارق در حین سرقت کابل های برق فشار قوی از یک واحد صنعتی شدند.

▪️ سایت عبری‌زبان دوار نوشت که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه امروز در تظاهرات اعتراض آمیز خود در تل آویو از دولت نتانیاهو خواستند که هر چه سریع‌تر قرارداد مبادله اسرا با حماس را امضا کند.

▪️ مدیرکل انتقال خون استان کرمان از شناسایی یک گروه خونی نادر و کمیاب O+(D--) در این استان خبر داد و گفت که تاکنون هشت نفر در ایران با این گروه خونی شناسایی شده‌اند.

▪️ آرتی: مصر از امریکا خواسته در ازای خروج اتباع خارجی از گذرگاه رفح، کمک‌های انسانی وارد غزه شود.

▪️ وزیر بهداشت فلسطین: جامعه جهانی از مراکز درمانی غزه در برابر حملات اسرائیل حفاظت کند.

▪️ براساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا بیست‌ودوم مهرماه، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده که برابر ۳۴ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۸۳ درصد افزایش را ثبت کرده است.

▪️  رییس اتحادیه گوشت گوسفندی: دیگر کسی توان خرید گوشت ندارد.

▪️ رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان: از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه ۲۵ مهر احتمال خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق غرب و مرکز استان، احتمال سقوط اشیا و درختان فرسوده و احتمال سقوط از ارتفاع وجود دارد.

▪️ رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن: استان اصفهان بزرگترین تولیدکننده تخم مرغ در کشور است و راه‌اندازی صندوق بیمه برای تولیدکنندگان تخم مرغ می‌تواند نقش مهمی در ثبات بازار و حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد.

▪️ صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان: دوره قبلی جشنواره در سال شروع این دوره مدیریت شهری یعنی ۱۴۰۰ و با برنامه‌ریزی همکاران سابق انجام و در جشنواره و برنامه‌های جانبی آن حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد. امسال در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری این عدد هفت میلیارد پیش‌بینی شده که البته قطعاً با دو تورم سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به نسبت هزینه امسال باید چیزی حدود حداقل ۱۰ میلیارد تومان باشد.

▪️ ۱۶ عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان در فهرست ۲درصد دانشمندان برتر جهان

▪️ مصطفی طایی، رییس جهاد کشاورزی سمیرم با بیان اینکه پارسال، میزان تولید سیب ۹۰ هزار تن بود، گفت: امسال با افزایش دو برابری، پیش بینی می‌شود ۱۸۵ هزار تن سیب از باغ‌های شهرستان برداشت شود.

▪️ رئیس کل دادگستری استان البرز:پس از بازداشت شهردار یکی از شهرهای ساوجبلاغ، تحقیقات مشخص کرد که همه اعضای شورای شهر با او مشارکت داشته‌اند. همه اعضای شورای شهر بازداشت شدند و در تحقیقات به بزه‌های ارتکابی اقرار کردند.

▪️ معاون رفاه وزارت کار: برنامه‌ای برای حذف دهک‌ها در دولت وجود ندارد و همه کسانی که یارانه می‌گیرند، همچنان مشمول دریافت یارانه‌اند اما به زودی تغییراتی در دهک‌ بندی خانوارها انجام می‌شود. اطلاعات ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی بر اساس کد ملی بر روی پایگاه رفاه ایرانیان مستقر است و بر اساس این اطلاعات وسع سنجی انجام می‌شود. سامانه اطلاعات یارانه بگیران در حال به روز رسانی است و به زودی تغییراتی در دهک‌ بندی خانوارها انجام می‌شود.

▪️ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران: از این پس «پلاک اعزام به تعمیرگاه» در تهران نخواهیم داشت. در طرح جدید، اگر مامور پلیس خودرویی را بدون شرایط معاینه فنی ببیند، به جای آنکه پلاک اعزام به تعمیرگاه روی خودرو نصب کند، معاینه فنی آن را باطل می‌کند.

▪️ جنبش حماس در بیانیه‌ای از پیش‌نویس قطعنامه روسیه که حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرده و خواهان توقف آن شده، استقبال کرد.

▪️ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: همۀ مسلمانان جهان و دولت های اسلامی از مظلومان فلسطین دفاع کنند.

▪️ مسابقات پیشکسوتان بانوان کشور کاپ نصف جهان با حضور 165 بازیکن از 16 استان کشور در 5 رده سنی به صورت دوره ای وحذفی برگزارشدودر مجموع پس از انجام 278 مسابقه اختر سامانی از شاهین شهر در رده سنی 60 ال 64 سال موفق به کسب مقام سوم مشترک گردید.

▪️ درخشش تیر اولی های شاهین شهر در مسابقات تیراندازی با کمان به مناسبت هفته تربیت بدنی

▪️ کسب عناوین قهرمانی توسط ورزشکاران شاهین شهر در مسابقات تکواندو نونهالان قهرمانی استان اصفهان

▪️ تیم گلف شهرستان شاهین شهر ومیمه تنها تیم شهرستانی استان اصفهان در مسابقات کشوری

▪️ کسب مقام سوم تیم منتخب شرکت ملی گاز ایران در المپیاد ورزشی تنیس روی میز وزارت نفت کشوربا حضور سه ورزشکار شاهین شهری

▪️ تیم کوهنوردان هیأت کوهنوردی شهرستان شاهین شهردر تاریخ 17 مهر ماه به مناسبت هفته وحدت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص)موفق شدند به قله کول جنو منطقه اشترانکوه صعود نمایند.

▪️ رهبر انقلاب در دیدار رهبر جنبش اسلامی نیجریه تاکید کردند: فلسطین و غزه؛ مظهر قدرت اسلام، همه دنیای اسلام باید به مردم فلسطین کمک کنند، شیخ زکزاکی و همسر ایشان مظهر مجاهد حقیقی فی سبیل الله

▪️ فرزاد بادپا خادم فداکار شاهچراغ: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دانشگاه علوم پزشکی شیراز قول هزینه درمان بیماری مادرم که دیالیز می‌شود را به ما دادند، اما پس از گذشت زمان، ماجرا به فراموشی سپرده شد.

▪️ اولین همایش فعالین و نخبگان فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه با موضوع جنگ شناختی در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

▪️ استاندار اصفهان در قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان: برای ادامه حیات اصفهان راهی جز توسعه اقتصاد «گردشگری» و «دانش‌بنیان» نداریم.

▪️  دقایقی قبل زیرنویسی به همراه شمارنده آنلاین در شبکه سیما پخش شده است که در آن از مخاطبان خود می خواهد برای مبارزه با اسرائیل اعلام آمادگی کنند.

▪️ داعش مسولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه افغانستان را برعهده گرفت.

▪️ فروش یک میلیاردی صنایع دستی ایلام در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان

▪️ زمینه اجرای طرح‌های راکد بانک توسعه اسلامی در ایران فراهم شد.

▪️ خبرنگار CNN عذرخواهی کرد و نوشت که رژیم اسرائیل امروز اعلام کرده که نمی‌تواند ادعای دفتر نتانیاهو مبنی بر قطع کردن سر نوزادان را تایید کند.

▪️ آزمون استخدامی برای پذیرش ۲۵ هزار نیروی جدید در حوزه سلامت کشور برگزار خواهد شد.

▪️ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درآخرین روز سفر خود به پکن گفت اجرای طرح اسرائیل برای تخلیه بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه در یک روز «کاملاً غیرممکن» است.

▪️ بیش از ۵۴۰ تن از فعالان مدنی، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، وکلا، دانشگاهیان، و پزشکان ایرانی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با مهاجران و پناهندگان افغانستانی، «شکل‌گیری و هدایت جریان‌هایی را که برای حل مساله مهاجران بر طبل خشونت، نفرت‌پراکنی و تبعیض» می‌کوبند، «یک عقب‌گرد فاجعه‌بار برای جامعه ایران و نافی حقوق و ارزش‌های بنیادین انسانی و مدنی» خواندند.

▪️ در حالی که توجه جهانی بر جنگ اسرائیل و حماس متمرکز شده، گزارش‌ها حاکی از حملات سنگین زمینی و هوایی روسیه به روستاها و شهرهای اوکراین در شرق این کشور است.

▪️ وزارت خارجه آمریکا: کارمندان غیر ضروری و خانواده‌های دیپلمات‌های سفارت ایالات متحده در اورشلیم و کنسولگری در تل‌آویو در نتیجه وضعیت امنیتی پیش بینی نشده، اسرائیل را ترک خواهند کرد.

▪️ سعید جلیلی از تیتر روزنامه‌ی سازندگی ناراحت شده و به روزنامه پاسخ داده است: «کسانی که شعار «نه غزه» سر دادند امروز نگران سکوت در برابر غزه هستند و همین نشانگر پیشرفت گفتمان مقاومت است!»

▪️ در ۷۰سال گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل تنها یکبار به نفع اسرائیل قطعنامه صادر کرده؛ ۱۸۸ قطعنامه علیه اسرائیل صادر شده.

▪️ به گفته یک منبع دیپلماتیک آگاه، ایران امروز از طریق سازمان ملل پیامی را به اسرائیل  ابلاغ کرد که بر اساس آن در صورت ادامه عملیات ارتش اسرائیل در غزه، مجبور به مداخله خواهد شد.

▪️ لاکسون پلتفرم ارز دیجیتال که کلاه بزرگی بر سر مردم ایلام گذاشت

▪️ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با اتکا به آمار رسمی می‌‌‌توان بدتر شدن وضعیت رفاهی خانوار ایرانی را نشان داد. خانوارهای ایرانی سهم بیشتری از هزینه‌‌‌های خود را صرف تامین نیازهای اولیه کردند. یک خانوار شهری در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۱‌درصد از هزینه‌‌‌های خود را صرف تامین اقلام خوراکی و مسکن، سوخت و روشنایی ‌‌‌کرده؛ ولی این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۶۶‌درصد رسیده است. خانوار ایرانی در سال ۱۴۰۱ سهم کمتری از هزینه‌‌‌های خود را در مقایسه با سال ۱۳۹۸ صرف تفریحات، سرگرمی و خدمات فرهنگی کرده است. با وجود اینکه سهم هزینه‌‌‌های خوراکی در سه‌سال اخیر بیشتر شده؛ اما سهم انواع گوشت و میوه از سبد مخارج خانوار ایرانی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۸ کمتر شده است. 

▪️ جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه از شهادت «علی یوسف علاء الدین» یکی از نیروهای خود خبر داد.

▪️ دولت فرانسه ایران را به حمایت از حماس و تلاش برای تشدید تنش در منطقه متهم کرد. دولت فرانسه مدعی شد: «ایران باید از افزایش تنش و حمایت عملیاتی از حماس خودداری کند.»

▪️ محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جلاد غزه نتانیاهو با ادامه جنگ قصد پایان داده به بحران چندماهه داخلی اسراییل را دارد. اما ادامه جنایات در غزه تاوان سنگینی برای رژیم اشغالگر خواهد داشت و امنیت سراسر منطقه را تهدید می کند. رهبران آمریکا و اروپا منافع ملت های خود و امنیت منطقه را فدای منافع شخصی یک جلاد کرده اند.

▪️ علی مطهری: درصورت ورود زمینی اسرائیل به غزه و نسل‌کشی، ایران هم وارد شود/ این طوفان باید ادامه داشته باشد.

▪️ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حملات محتمل هزاران موشک و راکت حزب الله لبنان به سوی نیروهای این رژیم خبر داد. وی افزود: ۱۳۰ هزار تیر موشک و راکت حزب الله اسرائیل را تهدید می‌کند.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #فلسطین #طوفان الاقصی #اسلام #اسرائیل #مردم #مقاومت
ما را دنبال کنید:
+