اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/24    کد خبر: 15727128   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 11  دقیقه

گفت و گو با نخبه شاهین‌شهری؛

رسانه‌ها مسئله مهم فلسطین و اشغالگری آن را برای جوانان به‌درستی تبیین کنند

رسانه‌ها مسئله مهم فلسطین و اشغالگری آن را برای جوانان به‌درستی تبیین کنند

  یکی از نخبگان شاهین‌شهر و برخوار گفت: مسئله فلسطین سیاسی و جناحی نیست و همه گروه‌های وطن‌دوست فارغ از سلیقه‌های مختلف اگر ایران را دوست دارند باید برای آزادی قدس متحدانه و با یک‌صدای واحد تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، در حاشیه نمازجمعه و راهپیمایی این هفته حمایت از فلسطین در شاهین‌شهر به سراغ دکتر محمد حق‌شناس از نخبگان شاهین‌شهری و برخوار و صاحب تئوری هنر حکمرانی و توسعه رفتیم تا پیرامون اتفاقات اخیر در سرزمین‌های فلسطین اشغالی و عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم جعلی اسرائیل نظرات وی را جویا شویم؛



آقای دکتر حق‌شناس در جایگاه یک نخبه و کارشناس مسائل استراتژیک تحلیل شما خصوص وقایع اخیر فلسطین اشغالی به چه صورتی هست؟

آنچه را که در هفته اخیر در فلسطین و پس از شنبه ۱۵ مهرماه سال جاری رخ داد اتفاقی متفاوت و حماسه‌ای ماندگار از سوی مردم به ستوه آمده این سرزمین مقدس غصب شده که این عملیات هیمنه رژیم صهیونیستی که مدعی ابرقدرتی و شکست‌ناپذیری بود را در هم شکست و روزنه امید این رژیم برای عادی‌سازی روابط خود با ملل مسلمان را در افق زمانی کوتاه‌مدت بست.

اثرات عملیات طوفان الاقصی بر روی جامعه ایران و روابط بین الملل هم در طولانی مدت و هم در کوتاه مدت چگونه است؟

 بزرگترین رهاورد این عملیات برای ایران تلنگری به این رژیم پوشالی جهت حفظ احتیاط بیشتر نسبت به دخالت در امور داخلی ایران است و در ادامه سایر کشورهای منطقه نیز که تصور می کردند با تکیه به این رژیم جعلی می توانند در منطقه ابتکار عمل را به دست بگیرند متوجه عمق ضعیف و پوشالی بودن قدرت این رژیم شدند و از این به بعد بیشتر مراعات خواهند کرد و کمتر تحت تاثیر وسوسه های این رژیم برای ضربه زدن به ایران بزرگ خواهند به همین خاطر در کوتاه مدت آثار آن را که هم اکنون شاهد هستیم اما در بلند مدت بدون شک چهره و ماهیت ظالمانه این رژیم جعلی را در تاریخ ثبت خواهد کرد.

تحلیل جنابعالی از جنابات کنونی رژیم جعلی صهیونیستی و آنچه امروز بر مردم غزه می رود چیست؟

 ایشان ضمن ابراز ناراحتی از وابستگی سازمان های بین المللی به شبکه صهیونیسم جهانی، عمق جنایتی که اسرائیل در این 70 سال اخیر در غزه انجام داده است را در دنیا بی مانند دانست و تأکید کرد؛ تفرقه بین مسلمانان و عدم وجود یک حکومت متمرکز و گسترده در سرزمین های اسلامی عامل اصلی این حجم ظلم و ستم بر فلسطینیان است چراکه «اگر می بینید اسرائیل اینگونه بی محابا زنان و کودکان فلسطینی را می کشد و غزه را غرق خون و جنایت کرده نباید آن را به حساب شجاعت آنان گذاشت و نباید آن را حاصل ناتوانی سربازان ملت فلسطین در مواجه با آنان برشمرد، بلکه از بی عرضگی، عدم تعهد و مسولیت ناپذیری برخی حکام عربی و اسلامی است که هیچ واکنش درخور و حتی دیپلماتیکی به این جنایات ندارند!

او در ادامه ملت بزرگ ایران را نیز به حمایت بیشتر از مظلومیت این مردم بی پناه فراخواند و تاکید کرد که اگر عملیات طوفان الاقصی که با رشادت سربازان وطن فلسطینی انجام شد با پشتیبانی ملت های منطقه و ملت ایران روبرو نشود با جنایت پیشگی که از رژیم جعلی اسرائیل سراغ داریم برای این ملت ستم دیده گران تمام می شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی مقاومت اسلامی شاخه حماس تا این جای کار در عملیات طوفان الاقصی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده اند و ادامه عملیات بر عهده ملت های مسلمان و حق شناسی چون ملت بزرگ ماست که با حمایت معنوی، مادی، سیاسی، رسانه ای و حقوقی بتواند آن را ادامه داده و حقوق این ملت ستم دیده را استیفا کند.

نظر جنابعالی در مورد وارونه نمایی برخی شبکه های فارسی زبان از اتفاقات فلسطین چیست؟

اولا این اتفاق کاملا طبیعی است چراکه این رسانه ها توسط خود سرمایه داران رژیم جعلی صهیونیستی برای مقابله و مبارزه با اسلام درست شده اند و اسرائیل یک رژیم جعلی و ساخته و پرداخته استعمارگران در کمتر از ۸۰ سال پیش است که با غصب، جنایت و زور سرزمین فلسطین را تصاحب کرده است.

 تحلیل شما به عنوان یک کارشناس حوزه مسائل استراتژیک در خصوص برخی شبهات در مورد فلسطین و اشغال گری اسرائیل که توسط برخی معاندین تکرار می شود چیست؟

 وضعیت معاندین و جهت گیری آن ها متاثر از منابع مالی آن هاست که از سوی صهیونیست ها تامین می شود. ضمن انتقاد از ضعف اطلاع رسانی در مورد وقایع تاریخی در نظام آموزشی و رسانه ای کشور آنچه امروز در ذهن برخی جوانان فریب خورده می گذرد حاصل سال ها کار رسانه ای اسرائیل از دریچه رسانه های اجتماعی، ماهواره ای و تبلیغات بی محابایی است که در اذهان برخی از جوانان بی اطلاع ایرانی توسط معاندین رسوخ کرده است.

وی افزود: هر گونه حمایت کشور ایران از فلسطین را نه تنها وظیفه و تکلیف شرعی و انسانی است. بلکه به لحاظ منطقی جز آن راهی برای ملت ایران متصور نیست چراکه این غده سرطانی اگر به اندازه کافی قدرت پیدا کند مشابه این چند دهه پیش برای استیلای بیشتر بر منطقه برای مردم ایران تحریم، فلاکت، تفرقه و عقب ماندگی به ارمغان می آورد.

حق شناس ضمن انتقاد از برخی ساده لوحان سیاسی کشور تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر ایران در اثر یکه تازی اسرائیل است که توسط دول غربی با عناوین مختلف به کشور ایران تحمیل می شود.ش

وی بیان داشت: اگر ملت ایران، فلسطین را تنها بگذارد در آینده دامنه فتنه گری این رژیم غاصب بیش از پیش دامان ایران اسلامی و کشورهای اسلامی را خواهد گرفت، قطعا در غرب آسیا، اسرائیل نظاره گر پیشرفت های ایران نخواهد بود و با ابزار مختلف از ترور گرفته تا تهاجم فرهنگی، سیاسی و نظامی به پشتیبانی تحریم های اقتصادی غربی ها ایران را دچار مشکلات وسیعی خواهد کرد.

وی در پایان عنوان کرد: از رسانه ها درخواست دارم برای انعکاس دقیق وقایع تاریخی فلسطین که بیش از گذشته مسائل مربوط به منافع، مصالح و تکالیف ایران در قیاس با فلسطین و خباثت ها و برنامه های رژیم اشغالگر قدس در مقابله با مردم ایران را در بر می گیرد برای نسل جوان تبیین کنند تا همگان مطلع باشند که مسئله فلسطین سیاسی و جناحی نیست و همه گروه های وطن دوست فارغ از سلیقه های مختلف اگر ایران را دوست دارند باید برای آزادی قدس متحدانه و با یکصدای واحد تلاش کنند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #فلسطین #طوفان الاقصی #اسلام #اسرائیل #مردم #مقاومت
ما را دنبال کنید:
+