اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/8/10    کد خبر: 15727175   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه؛

شهروندان شاهین‌شهری مراقب سرقت‌های اسکیمینگ باشند

شهروندان شاهین‌شهری مراقب سرقت‌های اسکیمینگ باشند

  فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه گفت: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سرهنگ بهزاد ثابت راسخ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌تازگی مواردی از کلاهبرداری از شهروندان توسط برخی دست‌فروشان دوره‌گرد و یا افرادی تحت عنوان تعمیرکار سیار لوازم‌خانگی گزارش شده است.


وی افزود: این افراد برای فروش ظروف آشپزخانه، اقلام خوراکی و یا تعمیر لوازم برقی و گازسوز وارد منازل شهروندان شده و پس از اتمام کار مبالغی بیشتر از حد متعارف با دستگاه کارت‌خوان سیار خود از کارت‌بانکی آنها کشیده و رسیدی ارائه نمی‌کنند و در بعضی مواقع با شیوه اسکیمینگ اطلاعات کارت‌بانکی شهروندان را کپی کرده و حسابشان را خالی می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر از شهروندان محترم خواست از راه‌دادن این افراد به داخل منازل خود خودداری نمایند چرا که امکان سرقت اموال با ارزش منازل، اخذ مبالغ غیرمتعارف با ترفندهای مختلف و یا سرقت اطلاعات کارت‌بانکی افراد از طریق اسکیمر توسط این افراد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #اسکیمینگ #سرقت
ما را دنبال کنید:
+