اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/8/10    کد خبر: 15727179   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

استاندار اصفهان تاکید کرد؛

دانش‌آموزی که اهل تفکر است بایستی با داده‌های صحیح سخن بگوید

دانش‌آموزی که اهل تفکر است بایستی با داده‌های صحیح سخن بگوید

  استاندار اصفهان گفت: دانش‌آموزی که اهل شناخت، تدبیر و تفکر است بایستی با داده‌های صحیح سخن بگوید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، امروز دهم آبان ماه، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در دیدار صمیمانه با نمایندگان تشکل‌ها و نخبگان علمی و فرهنگی دانش‌آموزی استان، گفت: این روزها امت اسلام داغدار زخمی است که از قریب به ۷۵ سال پیش تاکنون بر پیکر اسلام وارد شده و استعمار پیر و دولت‌های غربی پس از جنگ جهانی دوم دشنه‌ای را در پهلوی سرزمین‌های اسلامی وارد کردند.
وی ادامه داد: در ۷۵ سال گذشته سرزمین فلسطین عزیز مادام درگیر تحمیل فشار، ظلم و سفاکی اشغالگران است.
مرتضوی اظهار کرد: یکی از تصوراتی که من در جلسات با نوجوانان و جوانان در ذهن می‌گذرانم این است که نگاه آرمان خواهانه دوستان ما تا کجا امتداد دارد.
وی افزود: آن دانش‌آموزانی که ۳۶ هزار شهید را به کشور و نظام تقدیم کردند تا فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین جاری و ساری باشد کسانی بودند که دشمن ستمگر و یاور مظلوم بودند.
استاندار اصفهان متذکر شد: استعمار همیشه برای حکومت بر مناطق مختلف جهان، روش مشغول کردن مردم به امور خود و مسائل فرعی را در پیش گرفته، در خصوص نوجوانان نیز دشمنان برای گمراهی نسل جوان همین روش را در پیش گرفته‌اند.
مرتضوی اضافه کرد: رسانه نیز ابزاری برای فتنه‌گران و دشمنان است که با آن موقعیت‌ها را جابه‌جا می‌کنند.
وی گفت: دغدغه همه ما باید این باشد که چه بر سر مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین می‌آید اما دشمن در تلاش است تا آرمان‌ها را جابه‌جا کند.
استاندار اصفهان یادآور شد: دانش‌آموزان امروز بسیار بالغ، عاقل و اهل تفکر هستند اما باید بر این مهم نیز توجه داشته باشند که اولویت‌های اصیل و ناب اسلامی_ایرانی را برای خود مد نظر قرار دهند.
مرتضوی عنوان کرد: از این رو درخواست دارم همه نوجوانان در مسیر حرکت خود مراقب و مواظب اولویت‌های جهان اسلام باشند.
وی ادامه داد: تمامی تلاش دشمن این است که اجازه ندهد موفقیت‌های شاخص جوانان این مرز و بوم در جهان و حتی در کشور منعکس و منتشر شود.
استاندار اصفهان متذکر شد: در مواجهه مردم غزه با رژیم اشغالگر قدس کاری به جایی رسیده که آمریکا طراح و برنامه‌ریز جنگ است.
وی افزود: قبلا کنار می‌ایستاد و پشت پرده جنگ‌ها را فرماندهی می‌کرد و بعد به عنوان واسطه به میدان می‌آمد اما اکنون ساختار رژیم منحوس و خبیث رژیم صهیونیستی از هم پاشیده و آمریکا به همین دلیل به میدان آمده است.
استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود، ضمن اشاره به اهمیت بحث تبیین، گفت: دانش‌آموزی که اهل شناخت، تدبیر و تفکر است بایستی با داده‌های صحیح سخن بگوید.
مرتضوی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته حداقل ۳ جلسه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز چندین جلسه با نوجوانان و دانش‌آموزان داشته‌ایم.
وی ادامه داد: مجموعه مدیران در استان در خلا تصمیم‌گیری نمی‌کنند و همواره از مشورت صنوف مختلف و آحاد مردم استان بهره‌مند هستند.
مرتضوی در حوزه تأمین آب استان که مورد پرسش و تأکید دانش‌آموزان بود، گفت: قرارگاه آب استان با حضور صاحب نظران و کارشناسان تشکیل شد و نهایتا به ۵ محور و ۲۵ برنامه عملیاتی دست یافتیم که مرحله به مرحله در حال اجراست.
وی یادآور شد: طرح انتقال آب دریا به استان چندین سال در حد یک طرح بود اما تیم مدیریت جدید استان با به کارگیری جمع نخبگان و صاحبنظران در حال اجرای این طرح است.
استاندار اصفهان اظهار کرد: در سطح استان کارهای بسیار زیادی انجام می‌شود، در حوزه نخبگان قرارگاهی صرفاً برای اقتصاد دانش بنیان تأسیس شد.
وی یادآور شد: نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان در دو سال اخیر ۲۲ درصد رشد داشته و صدها واحد اقتصادی راکد به چرخه فعالیت بازگشتند.
مرتضوی بیان کرد: درخصوص پیگیری مسائل استان با دانش، شفافیت، کلام واضح و آشکار پیگیری کنید زیرا انسان بی تفاوت فاقد حیات است.
وی خاطرنشان کرد: اولویت های زندگی ما در مقاطع مختلف متفاوت است، تحصیل، تهذیب و ورزش مهمترین وظیفه دانش‌آموزان ما است و دانش آموزان سرآمد غنی از این سه حوزه هستند.
مرتضوی گفت: شورای آموزش و پرورش استان به نظر ما مهمترین جلسه در استان است که بدون یک جلسه غیبت با جدیت برگزار می‌شود، علاوه بر آن کمیسیون دانش‌آموزی برنامه‌ریزی و تشکیل می‌شود که در آن به صورت خاص مسائل دانش‌آموزان بررسی می‌گردد.
وی ادامه داد: معتقدیم برای اینکه آینده را داشته باشیم باید به نوجوانان و دانش‌آموزان به صورت ویژه نگاه کنیم.
استاندار اصفهان عنوان کرد: اما کارهای فرهنگی زمان بر هستند و متأسفانه بعضا با هجمه هایی در فضای رسانه کار سخت و زمان بر می‌شود.
وی در خصوص راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت:  بعضی از دانش‌آموزان نمی‌دانند آمریکا تا چه حد در فجایع بشریت دخیل بوده و در طول حیات چند کشور را مورد تاخت و تازه قرار داده است.
استاندار اصفهان افزود: بمبی که در بیمارستان غزه انداخته شده از مراکز توسعه یافته آمریکا هدایت می‌شد.
مرتضوی با برشمردن جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونسیتی، گفت: از این رو دانش‌آموزان و نوجوانان ما بایستی با بصیرت و پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند و هر کس به هر نحوی که می‌تواند با قلم، قدم، سخن و ... در این راهپیمایی شرکت کند.
وی ادامه داد: این مناسبت ها فرصتی برای آشنایی نسل جوان با پیشینه‌های هویتی خود هستند که بایستی به بهترین نحو به آنها پرداخت.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید #
ما را دنبال کنید:
+