اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/12    کد خبر: 15727265   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی در اصفهان؛

رشد ۵۳ درصد درآمد بیمه‌ای استان اصفهان/فرهنگ سازی درباره بیمه امنیت روانی جامعه را تامین می کند

رشد ۵۳ درصد درآمد بیمه‌ای استان اصفهان/فرهنگ سازی درباره بیمه امنیت روانی جامعه را تامین می کند

  رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی اصفهان گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه اصفهان ۵۸ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند اما درآمد بیمه‌ای استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه گذشته ۵۳ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل ایرنا، سیدعلیرضا سمائی روز یکشنبه به مناسبت سیزدهم آذر «روز ملی بیمه" در نشست با خبرنگاران افزود: درآمد بیمه‌ای استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه گذشته ۵۳ درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: حق بیمه تولید شده و درآمد بیمه‌ای استان در ۶ ماه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.
به گفته وی، بر اساس آخرین آمار، سهم حق بیمه تولیدی استان ۵.۶۹ درصد است و خسارات پرداختی در اصفهان نسبت به کل کشور، سهم ۵.۷۱ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.
رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی اصفهان، ضریب نفوذ بیمه استان را ۱.۸۹ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: این شاخص در صنعت بیمه از نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی محاسبه می‌شود و بر اساس برنامه هفتم توسعه، ضریب نفوذ بیمه باید به هفت برسد اما در زمان حاضر میانگین کشوری آن حدود ۲ درصد است.
وی اضافه کرد: اصفهان در تمام شاخص‌های صنعت در جایگاه دوم کشور است و استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس در رده های بعدی قرار دارند.
سمائی با اشاره به اینکه یک سوم پرونده‌های مطروحه در محاکم قضایی مربوط به امور بیمه‌ است، گفت: سنتی عمل کردن بیمه‌ها و وجود خودروهای بی‌کیفیت از مهمترین چالش‌های امروز صنعت بیمه محسوب می‌شود.
نائب رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به چالش‌های صنعت بیمه گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه بیمه در کل کشور بدرستی صورت نگرفته است و رسانه‌ها می‌توانند زمینه‌سازی لازم را در این حوزه بخوبی انجام دهند.
محمدرضا بزرگپور ادامه داد: عموم مردم در بخش بیمه‌گذاران خُرد با فرهنگ بیمه‌ای و قانون و مقررات آن آشنایی لازم را ندارند و لازم است این فرهنگ سازی را با کمک رسانه‌ها بسط و توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه قانون بیمه شخص ثالث از سال ۹۵ تغییرات اساسی در راستای حمایت از بیمه‌گذاران پیدا کرد اما بسیاری از افراد اطلاعات کافی از این تغییرات ندارند، اظهار داشت: اصفهان با برخورداری از صنعت و مردم با فرهنگ، در جایگاه دوم "پُرتفوی بیمه" و تولید بیمه‌ای را در کشور دارد.
به مجموع تعهدات بیمه‌ای یک شرکت بیمه، در تمام رشته‌ها یا یک رشته مشخص از فعالیت‌های بیمه‌ای را "پُرتفوی" آن شرکت می‌نامند.
به گفته وی، کارگزاران برخط بیمه، رُقبای جدی برای نمایندگان حقیقی بیمه محسوب می‌شوند.
بزرگپور با بیان اینکه صنعت بیمه در بخش بیمه‌گذاران کلان از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بیمه، امنیت خاطر مالی و روانی برای صنعتگران ایجاد می‌کند و چرخ صنعت در کشور و استان با حمایت بیمه محقق می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: این شورا مُتشکل از کلیه شرکت‌های بیمه فعال در حوزه بیمه است و فرهنگ سازی و عمق بخشیدن به فعالیت‌های بیمه‌ای از وظایف آن محسوب می‌شود.
احسان زمانی با اشاره به اهمیت تعامل و ارتباط بیشتر بین صنعت بیمه و رسانه‌ها افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نشست‌های خبری هیات رییسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان بصورت فصلی و هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد.
به گزارش صدای جویا، نشست خبری هیات رییسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان اصفهان به مناسبت «روز ملی بیمه» و «هفته گرامیداشت صنعت بیمه» در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.
در استان اصفهان پنج هزار و ۷۱۵ دفتر نمایندگی حقیقی و حقوقی شرکت‌های بیمه وجود دارد که زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند. استان اصفهان افزون بر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. گزارش‌هایی از خدمات بیمه بازرگانی و عملکرد عملیات بیمه‌گری در استان اصفهان ارائه کرد:


تعداد شبکه‌های خدمات‌رسانی بیمه بازرگانی در استان اصفهان

شعب سرپرستی بیمهنمایندگی‌های حقیقی و حقوقیکارگزاری بیمهارزیابی خسارت بیمه‌ای
۶۹ شعبه۵۷۱۵ نمایندگی۷۸ کارگزاری۱۵۵ ارزیابی خسارت


حق بیمه تولیدیخسارت پرداخت شدهرشد حق بیمه تولیدی ۱۴۰۰-۱۴۰۱رشد حق بیمه تولیدی در شش ماه اول ۱۴۰۲سهم حق بیمه تولیدی استان اصفهان نسبت به کل کشورخسارت پرداختی استان اصفهان نسبت به کل کشور
۱۰,۰۰۰ میلیارد تومان۵,۸۰۰ میلیارد تومان۵۳ درصد۶۰ درصد۶۹/‏۵۷۱/‏۵

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #بیمه #درآمد #اصفهان #روز بیمه
ما را دنبال کنید:
+