اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/15    کد خبر: 15727272   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

فرماندار شاهین‌شهر و میمه خبرداد؛

24 صنعت آلاینده در شاهین‌شهر پلمپ شدند

24 صنعت آلاینده در شاهین‌شهر پلمپ شدند

  فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: با پایش تیم‌های گشت و نظارت در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ۲۴ صنعت آلاینده پلمپ و برای ۴۲ منبع آلاینده دیگر اخطار پلمپ ابلاغ گردید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سیدمحمدرضا کاظمی طباء در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با پایش تیم های گشت و نظارت در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه ، ۲۴ صنعت آلاینده پلمپ و برای ۴۲ منبع آلاینده دیگر اخطار پلمپ ابلاغ گردید.


وی به آخرین مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، خاطر نشان کرد:  با توجه به استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان شاهین شهری، با نظارت و جدیت کامل، پیگیر اجرایی شدن مصوبات این کارگروه هستیم و با منابع آلاینده سطح شهرستان برخورد قانونی به عمل خواهیم آورد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شاهین شهر و میمه متذکر شد:  به تمامی ارگان ها و نهادهای مربوطه از جمله: شهرداری ها، محیط زیست، شبکه بهداشت، پلیس راهور، صمت و... ابلاغ کرده ایم که: جهت جلوگیری از انتشار آلاینده های صنایع و کارگاهها، نظارت بر کاهش ترافیک و تاکید بر اجرای دقیق مصوبات کارگروه اضطرار، نهایت همکاری و دقت نظر را اعمال نمایند.

وی خاطر نشان ساخت:  با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز دانشگاهی و اداری و بانک ها، از مردم فهیم و همیشه همراه درخواست می شود با کاهش تردد و نیز اجتناب از ترددهای غیر ضروری به اجرایی شدن مصوبات کارگروه اضطرار و حفظ سلامت خود و دیگران کمک نمایند.

کاظمی طباء زواره با بیان اینکه روز گذشته  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از روستاها و مناطق مختلف بخش میمه بازدید به عمل آوردند، بیان داشت: فعالیت های عمران روستایی یكی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاهای كشور به شمار می رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امكانات و هدایت فیزیكی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر كشور به انجام می رسند.

وی با بیان ایکه جلسه هماهنگی نمایندگان وزارت کشور کمیسیون ماده ۱۰۰ روز گذشته در فرمانداری شاهین شهر و میمه برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه به بیان مباحثی در حوزه ساخت و ساز، تفکیک اراضی، تفکیک ساختمان و... بویژه هماهنگی و رعایت حقوق عامه پرداخت و برخی از اقدامات انجام گرفته در کمیسیون ماده ۱۰۰ پرداخته شد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد:  مطابق با ماده ۱۰۰، مالک یا مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده خدماتی باید قبل از شروع به ساخت و ساز، از شهرداری پروانه ساخت بگیرند. همچنین در راستای مقابله با قانون شکنان، شهرداری موظف است با کمک ماموران خود از هر گونه عملیات ساخت و ساز بدون پروانه یا برخلاف پراونه اخذ شده جلوگیری نماید. در صورتی که این اصل نقض شود، عامل یا عاملان برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شوند.

وی تاکید کرد: کمیسیون، طبق قوانین شهرداری وظایفش زمانی شروع می شود که افراد در زمینه ساخت و ساز دچار تخلف شوند. بنابراین مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهری یا در حریم شهر باید قبل از اقدام به هر نوع عمرانی اعم از ساخت و ساز، تفکیک اراضی یا ساختمان و… از شهرداری پروانه اخذ کنند. شهرداری­ می تواند عملیات های ساختمانی فاقد پروانه یا مخالف مفاد پروانه را چه ساختمان در زمین محصور یا غیر محصور باشد، جلوگیری نماید

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #آلودگی #هوا #اصفهان #ایران #مردم #شاهین شهر
ما را دنبال کنید:
+