اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/22    کد خبر: 15727294   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 14  دقیقه

استاندار اصفهان؛

پرچم ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی دانشجویان اصفهانی همواره برافراشته باشد

پرچم ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی دانشجویان اصفهانی همواره برافراشته باشد

  استاندار اصفهان گفت: در گذشته هرجا که صحبتی از ظلم بود همواره دانشجویان تشکل‌ها پرچمدار مطالبه گری بودند؛ شهید والامقام بهشتی نیز تأکید داشتند دانشجویان علاوه بر تحصیل علم در سایر حوزه‌ها نیز حضور فعال داشته باشند.

به گزارش صدای جویا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، چهارشنبه بیست‌و‌دوم آذرماه در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حضور در جلسات دانشجویی و پاسخگویی به دانشجویان بیشترین تأثیر را برای بنده و سایر مدیران دارد.


وی ادامه داد: راهکارها و دغدغه‌هایی که در این نشست‌ها مطرح می‌شود باعث جریان‌سازی در سطح استان و حتی ملی می‌شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان بعنوان افسران جنگ نرم در جریان داده‌ها و اطلاعات اجرایی استان قرار می‌گیرند و تحلیل‌های عمیق‌تری را نسبت به موضوعات خواهند داشت.

مرتضوی به برگزاری ششمین جلسه با دانشجویان استان در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: تشکیل اینگونه جلسات را در دو سال اخیر با جدیت دنبال کرده‌ایم؛ در اولین جلسه‌ای که با دانشجویان استان داشتیم عنوان کردند پس از ۷ سال این اولین بار است که دانشجویان با مدیریت استان دیدار و گفت‌وگو دارند اما در دو سال اخیر به صورت مکرر نشست‌های دانشجویی برگزار شده و مُصر هستیم تا ارتباط شفاف و بدون واسطه‌ای با جمعیت دانشجویی استان داشته باشیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: حضور دانشجویان در تشکل‌های مختلف دانشجویی نیز مورد تأکید شهید والامقام بهشتی نیز قرار داشته تا علاوه بر تحصیل علم در سایر حوزه‌ها نیز حضور فعال داشته باشند.

مرتضوی عنوان کرد: در گذشته هرجا که صحبتی از ظلم بود همواره دانشجویان تشکل‌ها پرچمدار مطالبه گری بودند اما این فعالیت در سال‌های اخیر کمرنگ‌تر شده است. وی ادامه داد: برای مثال رئیس دانشگاه هاروارد درحال حاضر به واسطه حمایت از برخی دانشجویان طرفدار فلسطین، در آستانه اخراج است، اما برای من این عجیب بود که چرا تشکل‌های دانشجویی با جدیت در موضوع فلسطین علمداری و پرچمداری نکردند، البته کارهایی انجام شده اما از دانشجوی فرهیخته و آگاه ایران اسلامی انتظار بیشتری می‌رود.

استاندار اصفهان متذکر شد: ۷ هزار کودک بی‌پناه در غزه قربانی شدند و در این شرایط لازم بود تا دانشجویان بیشتر از حد انجام شده خشم و انزجار خود را از اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی ابراز کنند‌.

در سال جاری با مقاومت مدیریت استان، در نیروگاه‌ اصفهان و شهید منتظری مازوت سوزانده نشده است

وی گفت: به لحاظ آلودگی هوا استان اصفهان شرایطی دارد که در مقایسه با سایر استان‌ها در برخی ماه‌ها آلوده‌ترین شهر کشور بوده است.

مرتضوی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ چهار روز هوای پاک داشتیم در سال ۱۴۰۰ دو روز و در سال ۱۴۰۱، ۱۱ روز و همین گواه وضعیت هوای استان است اما در تصمیم گیری باید به این توجه کنیم که به ما آدرس غلط ندهند. استاندار اصفهان با بیان اینکه در جمع دانشجویان باید علمی و متقن صحبت شود، اظهار کرد: مطابق پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه اصفهان، سهم منابع ثابت در تولید آلاینده‌ها ۲۹ درصد و سهم منابع متحرک ۷۱ درصد است.

مرتضوی ادامه داد: همچنین در مطالعات دانشگاه صنعتی اصفهان که با یک تیم قوی دانشجویی انجام شد، گزارش شد که ۵۳ درصد این آلودگی‌ها متعلق به منابع آلاینده متحرک و ۳۷ درصد منابع آلاینده ثابت است و سهم منابع متحرک تا ۸۶ درصد هم می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که بر همین مبنا در جا انداختن این مسئله برای مردم تلاش کنیم. با مراجعه به شهرهای جهان با وضعیت مشابه ما در مسئله آلاینده‌ها، باید به تعداد وسایل نقلیه و حجم ترافیک توجه کنیم و حواسمان باشد که ما هرکدام از ما وظایفی داریم و به عنوان یک انسان اثرگذار باید به دنبال این باشیم که مسئولیت خود در قبال شهر و کشور را انجام دهیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: کارهای خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوای استان انجام شده و اخبار خوب و بد زیادی در این زمینه وجود دارد اما معمولاً اخبار بد ضریب بیشتری پیدا می‌کنند.

وی افزود: برای مثال یک خبر خوب این است که در سال جاری به هیچ وجه در نیروگاه اصفهان و در نیروگاه شهید منتظری مازوت مصرف نشده و هرگونه خبر در مورد سوزاندن مازوت در سال جاری را تکذیب می‌کنیم، تا امروز مقاومت کرده‌ایم تا نیروگاه‌ها مازوت سوزی انجام ندهند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: از سال ۱۳۹۰ قرار بوده کارگاه‌های ریخته گری آلاینده از اصفهان خارج شوند که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ فقط ۸ کارگاه منتقل شدند، اما فقط در سال ۱۴۰۱، ۵۳ کارگاه خارج شدند.

مرتضوی افزود: اخیراً نیز ۱۰۰ هکتار به یک شهرک صنعتی افزودیم تا جا به جایی های بیشتر انجام شوند. همچنین در بحث تعطیلی کارگاه‌های آجرپزی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: با دغدغه جدی تری پای کار ایستاده‌ایم و توقف مازوت سوزی‌ها به دلیل پیگیری‌های بسیار زیاد مدیریت استان رقم خورد و حتی این آمادگی وجود دارد که گروهی از دانشجویان همین امروز برای بازدید از نیروگاه منتظری بروند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #اصفهان #استانداری #نقش #اقتصاد #دانشجو #ایران #جویا
ما را دنبال کنید:
+