اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/11    کد خبر: 15727352   در دسته بندی ورزشی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

سنگربان سابق تیم ملی هندبال؛

هندبال ایران شانس حضور در جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیا را دارد

هندبال ایران شانس حضور در جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیا را دارد

  سنگربان سابق تیم ملی هندبال گفت: تیم ملی هندبال ایران شانس حضور در جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیا را دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی رسانه خبری جویا از تهران، امید رضا سرپوشی سنگربان جوان و آینده دار هندبال ایران که متولد شهر سبزوار استان خراسان رضوی است بعد از حدود پنج سال دوری از شهر اصفهان و بازی در تیم ذوب آهن حالا برای دومین بار به اصفهان سفر کرده و به عضویت تیم گیتی پسنده درآمده و شاگرد کیوان صادقی در تیم هندبال این باشگاه است‌.


سرپوشی که سابقه بازی در تیم صنعت مس کرمان و لیگ هند را در کارنامه دارد‌، پیرامون حضورش در باشگاه گیتی پسند اظهار کرد؛ خداروشکر شرایط خوبی را در باشگاه گیتی پسند دارم و از اینکه در این باشگاه حرفه بازی می‌کنم راضی هستم. باشگاه تمام اصول حرفه‌ای را رعایت می‌کند و خوشبختانه با همت بازیکنان، درایت کادرفنی همچنین حمایت مقامات باشگاه تا اینجای کار موفق عمل کردیم و تا پایان هفته هفتم در لیگ جایگاه دوم جدول را ازآن خود کردیم.

وی ادامه داد؛ بعد از مسابقات جام ملت‌‌های آسیا که به میزبانی بحرین برگزار می‌شود ما در لیگ سی وششم به مصاف تیم سپاهان نوین خواهیم رفت. تیمی که هدایت آن برعهده سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. امیدواریم بتوانیم به این روند موفقیت آمیز خود ادامه دهیم و با پیروزی در این مسابقه و سایر دیدارها در پایان فصل جواب زحمت و حمایت‌های مسئولین باشگاه ، کادرفنی را با کسب بهترین جایگاه بدهیم.

سنگربان سابق تیم ملی هندبال با اشاره به مصدومیت و روند درمانش خاطر نشان کرد؛ تمام ورزشکاران حرفه‌ای می‌دانند که مصدومیت یک چیز کاملا اتفاقی و غیر قابل پیش بینی در ورزش است. هرلحظه ممکن ورزشکار مصدوم شود‌. من نیز در جریان تمرینات باشگاهی و پرش از مانع بودم که درد شدیدی سراغم آمد به نوعی که زانوی من قفل کرد. بعد از انجام مراحل پزشکی و جواب ” ام آر آی” متاسفانه دچار پارگی درجه دو “مینیسک” شدم اما خداروشکر زیر نظر دکتر سهراب کیهانی عمل را در تهران انجام دادم و حالا در حال انجام دوران بازتوانی و فیزیوتراپی هستم و هنوز نمیدانم کی و چه تاریخی به جریان بازی‌های لیگ برمیگردم الان تمام تمرکزم بر روی درمان و بازگشت دوباره به زمین هندبال هستم.

سرپوشی با اشاره به سطح کیفی بسیار بالا لیگ امسال گفت؛ در لیگ امسال بازیکنان ملی بین تمام تیم‌ ها پخش شدند، مانند لیگ سال قبل نیست که بازیکنان تراز اول بین دو الی سه تا تیم حضور داشته باشند و رقابت برای کسب عناوین اول تا سوم بین همان سه تیم باشد. همین اتفاق باعث شده تا شاهد رقابت نزدیکی در لیگ باشیم و امسال شاهد بودیم یک تیم جوان میاد یک تیم باتجربه را شکست می‌دهد و همین باعث جذابیت و پویا شدن لیگ سی وششم است.

وی افزود؛ البته امسال به دلیل اردو‌های ملی و حضور در رویداد های مختلف از جمله؛ بازی‌های آسیایی (چین)، رقابت‌های انتخابی المپیک(قطر) و حالا جام ملت‌های آسیا(بحرین) وقفه‌هایی را در لیگ شاهد بودیم، همه ما تابع دستورات فدراسیون هستیم نظر کمیته مسابقات این بود و اولویت همه ما موفقیت و درخشش تیم ملی است. اما ای کاش به شرایط بدنسازی بازیکنان و نگه داشتن خودشون در شرایط ایده ‌‌آل باتوجه به این وقفه ها، هزینه و برنامه‌ باشگاه نیز توجه می‌کردند تا شاهد جذابیت و رضایت بیشتر لیگ باشیم و برای باشگاه‌های خصوصی مثل گیتی پسند وسایرین که در هندبال فعالیت دارند دلسردی به وجود نیاد.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال در رابطه با شرایط فعلی تیم ملی و حضور مجید رحیمی زاده به عنوان سرمربی در جام ملت های اسیا (انتخابی جهان) گفت؛ شاهد حضور بازیکنان جوان در تیم ملی هستیم افراد لژیونر دعوت شدند و آمدند تا به تیم ملی کمک کنند. یک تیم همدل توسط مجید رحیمی زاده آماده شده است. او مربی بادانشی است انتخابش به عنوان سرمربی از طرف فدراسیون هندبال هوشمندانه بود چرا که او در تیم‌ باشگاهی سپاهان در دو سال اخیر قهرمان ایران شد در مسابقات قهرمانی اسیا به همراه تیم ملی نوجوانان پسر نایب قهرمان شد در مسابقات قهرمانی جهان از گروه صعود کرد‌.

وی تاکید کرد: ما شانس کسب سهمیه جهانی را داریم. من و خانواده هندبال دعا میکنیم تا تیم بتوانند سهیمه جهانی کسب کند‌. با کسب سهمیه جهانی سفره هندبال بزرگتر میشود.  آوردن سهمیه برای هندبال خیلی اتفاق بزرگی و شانس حضور به بازیکنان جوان داده خواهد شد تا در بالاترین سطح هندبال دنیا تن به تن بزرگان هندبال جهان بازی کنند.

وی ادامه داد؛ اما نباید فراموش کرد کار خیلی سختی داریم امسال سهمیه جهانی در آسیا یک تیم کاهش یافته و از پنج تیم به چهار تیم رسیده است. تیم‌ های مثل ژاپن،کویت، قطر، کره جنوبی، بحرین، عربستان رقبای اصلی ما هستند و امیدواریم با کسب سرگروهی از گروه بالا بیایم و در ادامه کار بچه‌ها برای کسب سهمیه راحت تر باشد.

امیدرضا سرپوشی درپایان در پاسخ به این سوال که چه مشکلی با کادر فنی سابق تیم‌‌ ملی هندبال مردان ایران(وسلین ویوویچ) داشت که در انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی علی‌رغم درخشش در لیگ، همراه تیم ملی حضور نداشت، اظهار کرد؛ دوست ندارم به گذشته برگردم و در مورد آن روزهای خیلی سخت صحبت کنم. اما من در بالاترین سطح آمادگی خود بودم. در تیم باشگاهی هر هفته به بهترین شکل ممکن داشتم به تیم خودم کمک می‌کردم و تمام اسناد ، فلیم‌ها موجود است‌. نمیدانم چه اتفاق و چه نظراتی به وسلین ویوویچ دیکته شد که با لج بازی از دعوت من به تیم ملی خودداری کرد.

وی بیان داشت: نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اما این یک حقیقت و واقعیت بود که برخلاف عملکرد عالی و شایستگی کامل که کل خانواده هندبال دیدن و شاهد آن بودن من به تیم ملی دعوت نشدم که باعث تعجب خیلی از بزرگان شد اما گذشت، مطمئنم مجیدرحیمی زاده که همیشه درطول دوران ورزشی و زندگی شخصی عدالت و اخلاق را سر لوحه کارخود قرار داده با نگاه منصفانه و براساس شایستگی و عملکرد بازیکنان تیم ملی انتخاب می‌کند و مثل قبلی ها که به بهانه جوانگرایی و هنوز فرصت برای من هست و میتوانم به تیم ملی کمک کنم امثال من را فریب نمی‌دهند. و همیشه گفتم بزرگترین افتخارم پوشیدن پیراهن تیم ملی است و با جان دل در اختیار تیم ملی بودم ، هستم و خواهم بود. هرکجا نیاز باشد دراختیار تیم ملی هستم و الانم بعد از رهایی از مصدومیت اولویت اول من درخشش و کمک به تیم باشگاهی که خروجی آن دعوت به تیم ملی می‌باشد‌. است و مطمئنم به زودی دوباره پیراهن تیم ملی را باافتخار برتن میکنم.

مرتبط با جغرافیای تهران با کلید # #هندبال #ورزش #ایران #تهران #جویا #خبرورزشی
ما را دنبال کنید:
+