اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/19    کد خبر: 15727374   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

دولت سیزدهم به تکالیف قانونی خود در حوزه دارو و درمان عمل کند

دولت سیزدهم به تکالیف قانونی خود در حوزه دارو و درمان عمل کند

  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از دولت سیزدهم انتظار داریم به وظایف قانونی خود عمل و میزانی که از محل ارزش‌افزوده و هدفمندی یارانه به حوزه سلامت و تأمین دارو و درمان مردم بر او تکلیف شده است را بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته عمل کند.

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امر‌وز در حاشیه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی صدای جویا در مجلس گفت: نگاه مجلس در این زمینه یک نگاه مطالبه‌گری است و نه تقابلی، چرا که امروز بسیاری از موکلین ما در حوزه تأمین دارو بخصوص آن دسته خانواده‌هایی که دارای بیمار خاص هستند به‌شدت با مشکل تأمین دارو مواجه‌اند.


وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر حل نیاز ارزی دارو و تجهیزات پزشکی به‌خاطر تحریم‌های اقتصادی است، افزود: افرادی که موافق حذف ارز ترجیحی بودند امروز باید پاسخگو باشند که دغدغه‌های به وجود آمده در حوزه دارو و درمان مردم را چگونه می‌توان حل‌وفصل کرد، چراکه ما هم اکنون نزدیک به ۱۲۰ همت برای تأمین دارو نیاز داریم درحالی‌که تنها ۶۰ همت به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دلفان و سلسله تصریح کرد: از دولت سیزدهم به‌عنوان نماینده مردم و عضو کمیسیون بهداشت و درمان انتظار داریم به وظایف قانونی خود عمل و میزانی که از محل ارزش‌افزوده و هدفمندی یارانه به حوزه سلامت و تأمین دارو و درمان مردم بر او تکلیف شده است را بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته عمل کند.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات دولت را در حوزه تأمین ارز کاملاً درک می نمائیم، بیان داشت: دولت، بخصوص وزارتخانه بهداشت و درمان باید در حوزه نظارت و هدر رفت منابع به‌شدت مراقبت و مواظبت نماید به این دلیل که مردم از ما انتظار دارند که مطالبات بحق و قانونی آنها را تا رسیدن نتیجه مطلوب پیگیری نماییم.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس به آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی در دو شهرستان یاد شده اشاره کرد و گفت: در دو شهرستان دلفان و سلسه دو بیمارستان وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته به دستگاه‌های ام آر ای، سی تی اسکن، مجهز به تخت آی سی یو، سی سی یو و وسایل کامل آزمایشگاهی تجهیز شده اند.

وی از احداث و راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و درمان دو شهرستان دلفان و سلسله خبرداد و بیان داشت: بیمارستان الشتر از ۵۰ تختخوابی به ۱۰۰ تخت افزایش یافت، مرکز جراحی زنان و زایمان و کلیه راه‌اندازی و ۱۰ دستگاه یونیت دندان‌پزشکی نیز تخصیص یافت‌.

مرتبط با جغرافیای تهران با کلید # #بهداشت #درمان #مجلس #ایران #سیاست #مردم #جویا
ما را دنبال کنید:
+