اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/20    کد خبر: 15727375   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شاهین‌شهر؛

۷۰ درصد سیستم اطفاء حریق ساختمان‌های مسکونی شاهین‌شهر خاموش است/ ۳۶۰ عملیات نجات توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر انجام شد

 ۷۰ درصد سیستم اطفاء حریق ساختمان‌های مسکونی شاهین‌شهر خاموش است/ ۳۶۰ عملیات نجات توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر انجام شد

  رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر از خاموشی بیش از ۷۰ درصدی سیستم اطفاء حریق ساختمان‌های مسکونی در شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان،آتشپاد مجتبی رستمی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر به طور مستمر از اماکن عمومی و پرتردد شهری بازدید می‌کند، اما بیش از ۷۰ درصد ساختمان‌های مسکونی دارای پایان کار، به دلایل مختلف سیستم اعلام و اطفاء حریق را خاموش کرده‌اند.


وی با تاکید بر ضرورت فعالیت سیستم اطفاء حریق ساختمان‌ها افزود: خاموش کردن سیستم اعلام و اطفاء حریق در ساختمان ها می‌تواند خسران‌های جبران ناپذیر مادی و جانی به‌همراه داشته باشد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر بیان داشت: کپسول های آتش نشانی موجود در ساختمان‌های مسکونی باید هر سال در مکان‌های مورد تایید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شارژ شوند.

کاهش حریق شهری شاهین‌شهر در سال ۱۴۰۲

آتشپاد رستمی اظهار کرد: بیش از 360 عملیات در سال جاری تا کنون توسط نیروهای عملیاتی سازمان انجام شده که در مقایسه با سال گذشته کاهش مطلوبی داشته و این مهم مرهون فعالیت‌ و عملکرد واحد پیشگیری سازمان در بازرسی و نظارت از ساختمان‌ها و آموزش مستمر حدود ۳ هزار نفر در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و ‌مراکز تجاری است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر با چهار ایستگاه در نقاط مختلف در حال خدمات رسانی به شهروندان ارجمند است، افزود: با توجه به گستردگی و توسعه شاهین شهر، ایجاد و احداث پایگاه‌های آتش‌نشانی بیشتر در این شهر حائز اهمیت است؛ در همین راستا دو ایستگاه آتش‌نشانی دیگر در نقاط مورد نیاز شهر احداث می‌شود.

وی به خدمات ویژه سازمان اشاره نمود و اظهار داشت: نیروهای عملیاتی از ابتدای امسال تاکنون در راستای نجات جان هم وطنان در حوادث جاده ای، 916 عملیات خارج از محدوده را انجام داده اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر در پایان با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل سرد، مرگ خاموش در کمین شهروندان است، افزود: در آستانه شروع فصل پاییز و زمستان، فراخوان عمومی به منظور بازدید ایمنی لوله‌های بخاری اعلام و با درخواست مردم لوله‌های بخاری آن‌ها به منظور پیشگیری بررسی شد، در همین راستا از ابتدای پاییز تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر انتشار گاز بی رنگ و بوی مونوکسید‌کربن در شاهین‌شهر ارائه نشده است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #آتش نشانی #شهرداری #مردم #ایران #جویا
ما را دنبال کنید:
+