اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/11/11    کد خبر: 15727423   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

یادداشت:

اگر نمایندگان کارهای اجرایی را دنبال نکنند، چه فاجعه‌ای رخ می دهد؟

اگر نمایندگان کارهای اجرایی را دنبال نکنند، چه فاجعه‌ای رخ می دهد؟

  یک مدرس دانشگاه گفت: طبق بررسی های انجام شده بیش از 70 درصد کارهایی که اغلب نمایندگان مجلس به عنوان عملکرد خود گزارش می‌کنند از وظایف قانونی نهادهای اجرایی است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان،  حمیدرضا مفتخری نائینی نژاد مشاور مدیریت، مدرس دانشگاه و متخصص در امور برنامه ریزی و سیستم ها با انتشار یادداشتی با عنوان (اگر نمایندگان کارهای اجرایی را دنبال نکنند، چه فاجعه‌ای رخ می دهد؟ ) به شرح زیر آورده است؛


طبق بررسی های انجام شده بیش از 70 درصد کارهایی که اغلب نمایندگان مجلس به عنوان عملکرد خود گزارش می‌کنند و انجام می‌دهند در واقع انجام کارهای روزمره و وظیفه قانونی مدیران و مسئولان شهری، فرمانداری ها، نمایندگان دستگاه های اجرایی (وزارتخانه‌ها) و سایر است که برای انجام آنها حقوق می‌گیرند.

سوال کلیدی و اساسی اینجاست که آیا اگر نمایندگان مجلس کارهای اجرایی حوزه انتخابیه یشان را پیگیری نکنند؛ ادارات شهرستان‌ها تعطیل می‌گردند و همه بیکار می‌شوند؟! قطعا خیر.

متأسفانه اغلب نمایندگان مجلس در گزارش های عملکرد خود بیان نمی‌کنند که چقدر در رأی گیری های مجلس؛ در سوال از وزراء و مدیران جامعه؛ در ارائه بهترین طرح ها و روش‌های حکمرانی مطلوب؛ و مخصوصاً در کنترل و نظارت‌های قانونی که در اختیار دارند و ... مشارکت و حضور عالمانه؛ عاقلانه و فعالانه ای داشته اند؟

اینکه نمایندگان دنبال ساخت مجتمع، کود شیمیایی، آسفالت و آنتن دهی موبایل و تهیه زمین چمن مصنوعی و... برای شهر و روستا باشند دقیقا دخالت مستقیم و غیر مستقیم در انجام وظایف قانونی نهادهای اجرایی و سازمان‌هاست. چرا که مسئولان هر شهرستان بابت طرح‌ها و پروژه های مورد نیاز بودجه سالانه می‌گیرند و موظف هستند که آنها را تمام و کمال انجام دهند حالا این وسط نماینده مجلس واقعا چرا باید دخالت های ریز و درشت داشته باشد تا هیچ سرمایه‌گذاری رغبت مشارکت در بهبود وضعیت کسب و کار آن شهر را نداشته باشد!

خود مردم نباید اجازه دهند که استقلال مدیران و مسئولیت اجتماعی، عملکرد مسئولان شهری زیر سوال برود!
مردم نباید سطح نمایندگان مجلس را آنقدر پایین بیاورند که نماینده برای محبوبیت و رأی آوردن بعضاً مجبور می‌شوند کارهای بسیار ساده و خرد را به عنوان عملکرد، انجام و به مردم ارائه بقبولانند.

کار نماینده قانونگذاری خوب و مفید؛ کنترل و نظارت مؤثر و مفید و استیضاح است که باید به دقت و ظرافت بر اساس قانون و رعایت حقوق مردم انجام شود.

برای آنکه مجلس در رأس امور باشد باید انتخاب ما و حرکت ما بر مدار عقلانیت باشد چرا که اگر امورات کلی کشور، استان و حوزه انتخابیه با تعقل و دانایی و تدبیر نمایندگان مجلس سر و سامان داشته باشد قطعاً ساخت و ساز، احداث پارک، آنتن موبایل و زمین چمن مصنوعی و آسفالت و... بخودی خود انجام می‌شود و نیازی به دخالت نمایندگان مجلس نیست. 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #نایین #اصفهان #مجلس #اجرا #سیاست
ما را دنبال کنید:
+