اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/11/25    کد خبر: 15727456   در دسته بندی بین الملل نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

سفیر عربستان سعودی در ایران:

تقویت روابط میان ایران و عربستان سعودی باعث قوت منطقه و جهان اسلام خواهد بود

تقویت روابط میان ایران و عربستان سعودی باعث قوت منطقه و جهان اسلام خواهد بود

  سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: موقعیت اسلامی، جغرافیایی و اثرگذاری جهانی جمهوری اسلامی ایران قابل احترام است و منجر می‌شود همکاری دو کشور برپایه احترام پیش برود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران در دیدار با دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، گفت: اصفهان شهر بسیار زیبایی است و تلاش می‌کنیم با ابعاد مختلف این شهر آشنا شویم.
وی ادامه داد: روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی رو به پیشرفت و این پیشرفت به خاطر اراده قوی میان رهبران دو کشور است. سفیر عربستان سعودی در ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور همسایه و دوست ما و همکاری میان دو کشور بسیار مهم است.
وی ضمن تأکید بر تقویت روابط میان دو کشور، گفت: تقویت روابط باعث قوت منطقه و جهان اسلام خواهد بود.
عبدالله بن سعود العنزی خاطرنشان کرد: ارتباطات میان رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی در راستای ایجاد روابط قوی و مستحکم است. وی ادامه داد: در این راه اراده صادقانه‌ای وجود دارد و عواملی مشترک میان دو کشور بسیار زیاد است.
عبدالله بن سعود العنزی گفت: برای حل چالش‌های میان دو کشور اراده قوی وجود دارد و درصدد هستیم این خدمات در راستای جهان اسلام باشد. وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و کشوری محوری است و می‌دانیم که احترام متقابل و نزدیکی میان دو کشور اتفاقات خوب آینده را رقم خواهد زد همچنین مصلحت منطقه بر این ارتباط دوگانه است.
سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: ایران کشور مسلمان و برادر ما است و همکاری ما بایستی بر پایه مصلحت باشد تا بتواند باعث خیر و نیکی میان دو کشور باشد. وی خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی با احترام مناسک خود را به جای می‌آورند زیرا موقعیت اسلامی، جغرافیایی و اثرگذاری جهانی ایران قابل احترام است و منجر می‌شود همکاری دو کشور برپایه احترام پیش برود.
سفیر عربستان سعودی در ایران ادامه داد: دور شدن از گفت‌وگوی متقابل دو کشور را از یکدیگر دور خواهد کرد در صورتی که بایستی رو در رو در مورد چالش‌ها صحبت کرد زیرا میان ما اشتراکات و ارزش‌های بسیاری وجود دارد.
عبدالله بن سعود العنزی افزود: افرادی هستند که راضی نیستند ایران و عربستان به یکدیگر نزدیک شوند، از این رو بایستی برخلاف نظر آنان عمل کنیم. وی ادامه داد: عربستان سعودی همیشه دست خود را به سوی صلح جلو می‌برد و به فکر خیر و نیکی برای منطقه است.
سفیر عربستان سعودی در ایران خاطرنشان کرد: از ابتدای حضور در ایران، احترام و محبت از مسئولان و برادران ایرانی خود دیدیم و همیشه مورد توجه و خوشآمد هستیم که این روحیه ایرانیان از اخلاق مسلمانی است.
وی گفت: اصفهان از استان‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و در حوزه‌های اقتصادی توانمند است از این رو می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات بسیاری باشد. سفیر عربستان در ایران خطاب به استاندار اصفهان گفت: شما اهل محبت هستید و برای دریافت این محبت ما در اولویت قرار داریم، به راستی که دو کشور همسایه باید به فکر تقویت روابط باشند.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید #
ما را دنبال کنید:
+