اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/12/4    کد خبر: 15727464   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط جویا
زمان تقریبی مطالعه: 24  دقیقه

امام‌جمعه تودشک:

ایران نیاز به مجلس قوی و مشگل‌گشا دارد

ایران نیاز به مجلس قوی و مشگل‌گشا دارد

  امام‌جمعه تودشک گفت: تلاش برای استیفای حقوق مردم در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف عالی کشور تا کشور را به‌سوی پیشرفت هدایت کند. ایران نیاز به مجلس قوی و مشگل‌گشا دارد و دیدها باید به انتخابان کلان و عمیق باشد نه سطحی و سرسری که بحمدالله ملت هوشیار و دقیق و بلندمرتبه هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تودشک با تأکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: شكّى نيست كه هرگاه اراده‌ى الهى بر تحقّق امرى تعلّق گيرد، آن مسئله قطعاً عملى خواهد شد و هيچ مانعى نمى‌تواند سدّ راه آن گردد. با اين‌كه همه نعمت‌ها از جانب خداوند است و بندگان در هر نعمتى رهين منّت او هستند، ليكن او در خصوص چند نعمت، تعبير به منّت فرموده كه طبعاً از اهميّت بالاى آنها حكايت دارد، از جمله:


الف: نعمت اسلام.

ب: نعمت نبوّت.

ج: نعمت هدايت.

د: نعمت حاكميّت مؤمنان.

در روايات بسيار، حضرت مهدى عليه السلام و حكومت آن بزرگوار در آخرالزمان مصداق اتمّ اين آيه معرّفى شده است.

وی با بیان اینکه مسئله حاكميّت مستضعفان بر زمين، با عبارات و بيان‌هاى مختلفى در قرآن آمده است. افزود: حكومت جهانى مستضعفان و حمايت از مظلومان تاريخ، اراده و خواست الهى است.

امام جمعه تودشک با بیان اینکه مستضعف؛ بالقوّه صاحب وراثت عالَم و خلیفةالله در زمین است، گفت: مستضعفین چه کسانی هستند؟ مستضعفین را به افراد فرودست یا اقشار آسیب‌پذیر [معنا می کنند]، یعنی آسیب‌پذیران؛ نه، قرآن مستضعف را این نمیداند، قرآن می فرماید: مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّه‌ی عالَم بشریّت؛ این معنای مستضعفین است: کسانی که وارثان زمین و همه‌ی موجودی زمین خواهند بود؛ مستضعف یعنی آن کسی که بالقوّه صاحب وراثت عالَم است، بالقوّه خلیفةالله در زمین است،‌ بالقوّه امام و پیشوای عالَم بشریّت است  واو کسی جز مهدی آل محمد نمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی جبهه حق بر باطل به شرط مبارزه محقق میشود، بیان داشت:  در این مصافی که وجود دارد، این مصاف حق و باطل، مصاف توحید و طاغوت -که ناگزیر چنین مصافی وجود دارد- آن که خدای متعال مقدّر کرده است که پیروز بشود، جبهه‌ی حق است؛ لزوم اعتماد به وعده‌ی بی‌تردید نصرت الهی.

حجت الاسلام نریمانی تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند ما را از دست یافتن به هدف‌های خود نومید کند. در حالی که وعده‌ی الهی حق است و انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها، انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت پایانی برای طاغوت ها رقم خواهد زد  قطعی ویقینی است  این وضعیت یک وضعیت گذراست و اراده الهی مشیت حق منت خداوند در روی زمین برای تحقق ارزشها و اینکه حاکمیت از آن اسلام واهل البیت علیهم اسلام و آخرین ذخیره حضرت بقه الله الاعظم ارواحناه فداه به معنای نابودی و شکسته طاغوت ها خواهند شد.                               

وی با تاکید بر اینکه آینده در اختیار اسلام است، گفت: در آینده‌اى که خیلى دور نخواهد بود، بشریّت شاهد خواهد بود که حکومت غاصب صهیونیست‌ها مجبور به عقب‌نشینى ومضمحل خواهد شد. نابودی مستکبرین به ویژه آمریکا حتمی است و ملّت مظلوم فلسطین و همه مظلومان و مستضعفان به حقوق خودشان خواهند رسید.

وی افزود: این طبیعت زمان و روند کنونى حقایق در عالم است.مسلمانها باید خودشان را آماده کنند. مسلمانهاى مؤمن و معتقد باید بدانند امروز روز اسلام و اسلام در صحنه‌ی ذهن بشر و ‌ان‌شاءالله‌ در واقعیّتهاى زندگى، حاکم خواهد شد. راهِ پاى فشردن به اسلام و مقابله‌ی با طواغیت را با قدرت و قاطعیّت تعقیب خواهیم نمود و معتقدیم که آینده در اختیار اسلام و متعلّق به اسلام است.

خطیب نماز جمعه های تودشک با بیان اینکه پیروزی جبهه حق بر باطل به شرط مبارزه محقق میشود، گفت: مردان و زنان هشتاد میلیون نفر ایرانی و سه میلیون رای اولی ها یازدهم اسفند مرد میدان خواهند بود کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از قوای مهم کشورمان است که طبق گفته امام خمینی (ره) در راس امور قرار دارد. تصریح کرد: شاخص‌های کاندیدای اصلح از منظر و دیگاه مقام معظم رهبری همواره در دیدار‌های خودبا اقشار مختلف  بر شاخصه‌های یک نماینده اصلح تأکید کرده ۱۹ شاخصه برای نماینده اصلح تبیین کرده‌اند.

۱ - قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور

۲دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل

۳ - خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی

۴ - حاضر در بین مردم و دانای نیاز‌های جامعه

۵ - بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه

۶ - اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی

پرهیز از قانون گریزی و تبعیض مردم با بی عدالتی و تبعیض مخالف هستند

۷ - حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور

۸ - دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی

۹ - پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرز‌ها

۱۰ - استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح (خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی)

فردی که می‌خواهد به عنوان یک نماینده وارد مجلس شود باید از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح استفاده کرده و از اسراف خودداری کند.

۱۱ - پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی

۱۲ - پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت

۱۳ - صمیمی بودن با مردم و خود را خدمتگذار مردم دانستن

۱۴ - استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشار‌های دشمن

۱۵ - مومن، با تقوا و متوکل به خدا

۱۶ - ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری

۱۷ - امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد

۱۸ - ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم

۱۹ - صادق و رو راست با مردم باشد

وی یادآور شد: تلاش برای استیفای حقوق مردم در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف عالی، کشور را به سوی پیشرفت هدایت کند. ایران نیاز به مجلس قوی و مشگل گشا دارد  و دید ها باید به انتخابان کلان و عمیق باشد نه سطحی و سرسری که بحمد الله  ملت هوشیار و دقیق وبلند مرتبه هستند .

حجت الاسلام نریمانی با بیان اینکه در انتخابات با سه دسته افراد و تفکر سرکار داریم، بیان داشت: یک عده قهر با انتخابات حرف بیگانگان مستقیم و غیر مستقیم از رسانه های مختلف بیان می کنند در انتخابات شرکت نکنید پس نتیجه این هست باید دشمن را ناامید نمود و حضورحداکثری داشته باشیم چون دشمن بدنبال گذر از ایران هست تادر نظم نوین جهانی در آینده جایی نداشته باشد مواظب باشیم به آینده ایران کهن و نسل آیندگان خیانت ننماییم

وی ادامه داد: نباید چشم را بر واقعیت های پیشرفت در فن آوری در اقتصاد کلان در علم و صنعت دانش بنیان در صنعت هسته ای در ابعاد نظامی موشکی وعرصه های سیاسی واز همه مهتر مباحث امنیتی  بدانیم یک هفتم اکتبر دیگری بدست ایرانی ها خلق شود200 شبکه تلویزیونی برای بیان ایده های نامزده های انتخاباتی و مناظره های آن برای اولین بار در کشور به واسطه رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده که در هیچ نقطه ای از دنیا حتی آمریکا روسیه چین ژاپن و کشور های پیشرفته دنیا وجود ندارد.

امام جمعه تودشک تصریح کرد: امروز اتحاد جبهه مقاومت، بیداری و هوشیاری مبارزان با طاغوت چشم داشت به رای ملت ایران هست، دشمنان بدنبال تحقیر ملت ایران و تضعیف جمهوری اسلامی ایران هست ولی مردم غیرت مند ایران ملت متمدن ایران باستانی زنان و مردان عاشق ایران اسلامی قسم خوردگان به خون شهدا برای میثاق دوباره باشهدای مدافع حرم به ویژه حاج قاسم سلیمانی که تادیروز مرد میدان او بود در یازدهم اسفند مرد میدان خواهند شد  و ثابت می کنند اگر حاج قاسم  دست و انگشت و انگشتر داد ملت با رای خود از همه آرمان های شهدا و خانواده های شهدا پاسابانی خواهند نمود.

 وی افزود: بدانیم وآگاه باشیم رای ما یک بند انگشت است ولی همین رای ما بند دشمنان اسلام و مستکبرین و اسراییل وانگلیس و بد خواهان نظام را از هم جدا خواهد نمود و همه برای ایران خواهیم آمد چو ایران نباشد تن ما مباد.

حجت الاسلام نریمانی بیان داشت: هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان است به همه این تلاشگران تیریک وخسته نباشید عرضه داشته و از زحمات آنان تشکر داریم و چراغانی مجالس شادی جلسات خانگی ومساجد جشن ها در مدارس پایگاه های بسیج هیات های مذهبی ورزشگاه ها  ادارات دارالقرآن گروه های جهادی موکب ها شهری وروستایی کمال امتنان را داشته باشیم جای مباهات هست که بحمد الله جوانان  به عشق امام زمان ارواحناه فدا به پاخواستند لازم است از زحمات عموم تشکر و قدردانی گردد.

 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #اصفهان #جویا #تودشک #نریمانی #ایران
ما را دنبال کنید:
+