اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/12/15    کد خبر: 15727486   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

شهردار شاهین‌شهر خبرداد:

سرانه فضای سبز به ازای هر شاهین‌شهری ۱۷ مترمربع است

سرانه فضای سبز به ازای هر شاهین‌شهری ۱۷ مترمربع است

  شهردار شاهین‌شهر گفت: سرانه فضای سبز به ازای هر شاهین شهری بالغ بر ۱۷ متر مربع است‌.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سعید‌ابریشمی راد شهردار شاهین‌شهر با اشاره به پایان سال و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی، اظهار کرد: عیدانه مدیریت شهری به مجموعه مسکن جوانان محله گلدیس در راستای‌ تحقق مطالبات شهروندان به منظور بهسازی و نکوسازی این مجموعه در مدت بیست روز تا آغاز سال ۱۴۰۳ است.


وی با تأکید بر فعالیت شبانه‌روزی تیم شهرداری برای تکمیل بهسازی و نکوسازی مجموعه مسکن جوانان پیش از آغاز سال نو، افزود: در پی مطالبه سالیانه شهروندان این محله و در قالب طرح استقبال از بهار، شهرداری بیش از بیست طرح مختلف نظیر؛ روکش آسفالت معابر، کاشت گسترده فضای سبز، ایجاد بوستان محلی، نصب وسایل بازی کودکان، نصب روشنایی، رنگ آمیزی جداول و جداره‌ها و ... در این محله اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است بر پایه اعتقاد و برنامه مشخص مدیریت شهری جهت توزیع عادلانه خدمات در شهر و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار به ویژه محله گلدیس طی دو سال گذشته بیش از ۶۷ هزار متر مربع از معابر این محله روکش آسفالت و بیش از ۱۲ هزار متر مربع پیاده‌رو سازی در کنار پروژه‌های متنوع احداث پارک محله‌ای و فضای سبز شهری اجرا گردیده است که پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه اولویت بندی محلات بسیاری از مشکلات و معضلات چند ده ساله این محله مرتفع گردد.
سعید ابریشمی راد در ادامه در آیین گرامی داشت روز درختکاری با اشاره به نقش و اهمیت کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در هر شهری، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهین‌شهر در مجاورت صنایع آلاینده قرار دارد مدیریت شهری سعی نموده است اقدامات موثری با گسترش فضای سبز شهری در راستای تلطیف هوا و تامین امنیت سلامت شهروندان انجام دهد.

شهردار شاهین‌شهر مساحت کل فضای سبز شهری شاهین شهر را ۳۸۰ هکتار برشمرد و افزود: سرانه فضای سبز به ازای هر نفر بالغ بر ۱۷ متر مربع است و با توجه به نرخ  افزایش جمعیت و مهاجر پذیری این شهر مدیریت شهری تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ، گسترش و توسعه فضای سبز شهری اندیشیده‌ است.

سکاندار شهرداری شاهین‌شهر با تاکید بر تاثیر درختان در کاهش آلودگی هوا، حفظ منابع آبی و پیشگیری از فرسایش خاک تصریح کرد: درختان و فضاهای سبز قابلیت ایجاد و تزریق نشاط و گردهم آوری سرمایه‌های اجتماعی را نیز در بوستان‌ها و فضاهای سبز دارند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شهردار #شاهین‌شهر #اصفهان #مردم #جويا
ما را دنبال کنید:
+