اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/1/17    کد خبر: 15727513   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 41  دقیقه

امام‌جمعه تودشک:

حمایت از قدس در قاموس انقلاب اسلامی است

حمایت از قدس در قاموس انقلاب اسلامی است

  امام‌جمعه تودشک گفت: رژیم جعلی اسرائیل امروز برای ماندن دست‌وپا می‌زند و اساساً موجودیت او توسط محور مقاومت در معرض اضمحلال قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا نریمانی خطیب نمازجمعه‌های تودشک با سفارش و تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 46 سوره مبارکه سبا می‌فرمایید: بگو: من شما را به یک‌سخن پند مى‌دهم؛ برای‌خدا قيام كنيد، دو نفر دو نفر و يك نفر يك نفر، پس بي انديشيد (تا ببيند) كه هیچ‌گونه جنونى در هم سخن شما (پيامبر) نيست، او براى شما از عذاب سختى كه در پيش است جز هشداردهنده‌ای نيست.


وی با بیان اینکه قیام‌ها سه عنصر اصلی دارند، افزود: خلوص، «لِلَّهِ» رهبر، «بِصاحِبِكُمْ» فكر و برنامه. «تَتَفَكَّرُوا» که حركت‌ها و انقلاب‌هايى كه برای‌خدا نباشد و برخاسته از عقده‌ها و هوس‌ها و براى كسب ثروت باشد به جايى نمى‌رسد. اگر انقلاب همراه با فكر و برنامه جامع نباشد و يا رهبر الهى همراه و مصاحب با انقلابيون نباشد به نتيجه‌اى نمى‌رسد و بقا و بركاتى نخواهد داشت.

امام‌جمعه تودشک با بیان اینکه پيامبر مکرم اسلام، كوچك‌ترين نقطه ضعف روحى نداشت، تصریح کرد: او سال‌ها در ميان مردم زندگی كرد و همه او را به عقل و درايت مى‌شناختند و نسبت جنون به او ناشى از بى‌فكرى است و رهبر اللهى، هم‌نشين و هم‌سخن با مردم است و خداوند حامى پيامبران است و تهمت‌ها را از آنان دفع مى‌كند.

وی ادامه داد: با اين كه كار پيامبران بشارت و هشدار است، امّا هشدار بيش‌تر مورد توجّه قرآن است، زيرا افراد غافل به هشدار نياز بيش‌ترى دارند و هشدار انبيا به سود مردم است. عذاب، پیشروی شماست، اگر در راه خدا قيام نكنيد، هم در دنيا گرفتار مى‌شويد و هم قيامت دور نيست.

حجت‌الاسلام نریمانی اظهار کرد: روایت مقام معظم رهبری درباره وقایع تاریخی ایران و جهان، پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1323 جهت دعوت به قيام برای خدا از سوی ایشان صادر گردید. اين اقدام امام (ره)، شخصيت و موضع سياسی ايشان را بيش از پيش آشکار کرد و به‏تدريج زمينه‏ی حضور عده‏ای از ياران هم‏فکر را در جمع شاگردانشان فراهم آورد.

و همچنین یادداشت «قیام الله» که امام خمینی در این نوشته، با مبنایی عرفانی، آحاد جامعه را به خیزش علیه حاکمان ضداسلامی دعوت می‌کند و یکی از این دعوت‌ها توجه به مسئله مهم و حیاتی فلسطین و روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان بوده است.

وی گفت: تنها ماندگاری روز جهانی قدس و ابتکار الهی حضرت امام رضوان‌الله از ابتدای شناخت رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل و فریادهای بیدار کننده او همین آیه قرآن بود که امام را راسخانه، مخلصانه و شجاعانه در مسیر مبارزه با این رژیم کودک کش مقتدرانه قایم نمود و هیچ‌گاه هم واهمه‌ای نداشت و امروز هم خلف صالح او مقام معظم رهبری و مسلمانان بیدار قوی و هوشیار این راه را تا نابودی کامل این غده سرطانی ادامه خواهند داد.

امام جمعه تودشک با بیان اینکه حمایت از قدس در قاموس انقلاب اسلامی است، گفت: امسال روز جهانی قدس امسال حال و هوای متفاوتی دارد. طوفان الاحرار امروز در ایران و سراسر جهان تحت تأثیر طوفان الاقصی است. طوفان توفنده‌ای که معادلات جهانی را در هم ریخته است و شرایط نوینی را در عالم پدید آورده است.

وی با بیان اینکه طبعاً حضور باشکوه امسال مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأثیرات بیشتری را خواهد داشت. گفت:  توجه به این تأثیرات، موضوعی است که همواره در کلام امامین المسلمین آمده است که فرازهایی از فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری به شرح است: طوفان انقلاب اسلامی مـحـاسبات استکبار را در هم ریخت، روز قدس، درست تیری است به قلب توطئه‌های استکباری و صهیونیستی و حرکتی است برای خنثی‌کردن توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرف‌داران و همکارانشان دست‌به‌یکی کرده‌اند تا به‌کلّی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند. دنیا بداند فلسطین پاره تن اسلام است و هرگز فراموش نخواهد شد. روز قدس پشتوانة امنیت کشور ما هم هست.

امام‌جمعه تودشک اضافه کرد: این را همه‌ی آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفری که روز قدس به خیابان می‌آید، سهم خود را به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب‌اش کمک می‌کند.

وی یادآور شد: اکنون و در کوران جنگ حماسه‌ساز غزه و در اوج قساوت حیوانی صهیونیست‌ها و در شرایطی که دشمن شکست‌خورده و در حال مرگ خود را به در و دیوار می‌زند و فاجعه‌آفرینی می‌کند و در جنگ روایت‌ها مغلوب اراده فلسطین قهرمان شده است، راهپیمایی روز قدس پشتوانه‌ای بی‌بدیل را برای مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین خصوصاً غزه فراهم کرد.

حجت الاسلام نریمانی با بیان اینکه فلسطین مظلوم اما پیروز میدان جنگ اراده‌ها تصریح کرد: البته محور مقاومت راضی به کمتر از آزادی فلسطین از نهر تا بحر نیست و از بازگشت هر وجب از خاک فلسطین استقبال می‌کند اما صرف مطرح شدن این موضوع برای رژیم صهیونیستی بحران‌آفرین است، چرا که جریان سکولار داخل رژیم صهیونیستی تا حدودی ممکن است با جرح و تعدیل با این ایده کنار بیاید، اما جریان افراطی تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش این مقوله نیست. با توجه به مسلح بودن جریان افراطی که عمدتا در شهرک‌های کرانه باختری استقرار دارند، هیچ بعید نیست که این جریان، دست به جنگ داخلی بزند و مانع از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی حتی از یک پنجم خاک فلسطین شود.

وی با مطرح کردن این سوال که آیا بازدارندگی ایران ضعیف شده است؟ گفت: رژیم جعلی برای ماندن دست و پا می‌زند و اساسا موجودیت او در معرض اضمحلال است. او در ۶ ماه گذشته ضربات مرگباری را متحمل شده که درطول ۷۵سال گذشته بی‌سابقه بوده است و رژیم جعلی تلاش می‌کند، دمشق را عرصه فرسایش بازدارندگی ایران کند، این درحالی است که، فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها از غزه تا کرانه و لبنان و برای آمریکایی‌ها از عراق تا یمن عرصه فرسایش است. به همین جهت ایران برای پاسخگویی فعالانه و هوشمندانه به دشمن با قدرت و صلابت و متناسب با حمله دشمن اما با حوصله و تانّی وارد می‌شود و محاسبات او را در هم خواهد ریخت.

خطیب نماز جمعه های تودشک تاکید کرد: راه نجات فلسطین از انتفاضه به جهاد تغییر قرآنی پیدا نموده و اینکه گفته می شود راه قدس از کربلا می گذرد به این معناست که شهادت و جانبازی در راه آزاد قدس و فلسطین یک مکتب است، توام با شهادت حاج قاسم سلیمانی ها و شهید زاهدی ها و شهادت مردم غزه رزمندگان لبنانی و حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن رزمندگان سوریه مدافعان حرم ایران به این معناست جهاد مبارزه وشهادت راراهبری و راهبردی  آزادی از استکبار آمریکایی و راه نابودی اسراییل در جهان اسلام می داند .

وی در پایان به مناسبت های پیش رو در هفته جاری از جمله؛ قیام روحانی مبارز شهید شیخ محمد خیابانی در آذربایجان (1298ش)، روز سلامتی، آزادی امام خمینی (ره) از بازداشت خانگی ساواک، شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهرشان بنت الهدی توسط حکومت بعث عراق، روز ملی فناوری هسته‌ای، قطع رابطه آمریکا با ایران (1359ش)، شهادت سیدمرتضی آوینی (1372ش)، روز هنر انقلاب اسلامی، شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی (1378ش)، سالروز افتتاح حساب شماره 100 به فرمان امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (1358ش)، فرا رسیدن عید فطر و روز دندانپزشکی اشاره کرد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #تودشک #نمازجمعه #نریمانی #مردم #فلسطین #غزه #اسرائیل #مردم
ما را دنبال کنید:
+