اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/8/2    کد خبر: 15720871   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

نقدی بر سخنان فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه

نقدی بر سخنان فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «نقدی بر سخنان اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه» آورده است؛ به نقل از خبرنگار ایسنا، اسفندیار تاجمیری به‌عنوان فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه روز سه‌شنبه 30 مهرماه 1398 در مراسم تودیع و معارفه بخشدار جدید میمه اظهار کرد؛ کاهش جمعیت و مهاجرت ساکنان، بیکاری و رکود در اشتغال، تضعیف ساختار اداری و حضور اتباع خارجی از اهم چالش‌های میمه است.


وی همچنین ادامه داد؛ در راستای خدمت‌رسانی به مردم، ارتقای زیرساخت‌های دولتی‌ و تفویض اختیارات به نهادها و ادارات در حوزه منابع انسانی لازم و ضروری است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه تصریح داشتند؛ جمعیت بخش میمه یک‌دهم جمعیت کل شهرستان است و از مجموع ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در راستای پیشرفت، توسعه و رونق‌بخش میمه شش و نیم میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص‌یافته است.

خوب تا اینجای بیانات آقای اسفندیار تاجمیری به‌عنوان فرماندار شاهین‌شهر و میمه را با هم خوانیدم و شنیدم. این بیانات، خاطره سال گذشته دیدار مسؤولان نظام با مقام معظم رهبری را برای من یادآور کرد، آنجا که حضرت آقا (امام خامنه‌ای) خطاب به حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی فرمودند؛ آقای روحانی مواردی ذکر کردند که «باید این کار بشود، باید آن کار بشود»؛ مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان! نه هیچ‌کس دیگر.

قبل از شروع نقدی بر سخنان اسفندیار تاجمیری باید بگوییم که متأسفانه امروزه بسیاری از خبرنگاران ما در کشور که خود بنده نیز جدای از آن‌ها نیستم، به آفت «میرزا بنویسی» دچار شده‌ایم.

یعنی فقط یاد گرفته‌ایم که دردها یا نقاط ضعف جامعه و یا کشوری که در آن زندگی می‌کنیم را به‌خوبی مطرح کنیم، اما در ادامه از دادن راهکار یا ارائه درمانی که بتوان با آن این مسائل و مشکلات را حل‌وفصل کرد به‌کلی عاجزیم و اگر هم داروئی برای آن‌ها تجویز می‌کنیم متأسفانه گوش شنوایی از سوی مسؤولان برای عمل به این راهکارها پیدا نمی‌شود، به همین خاطر فرا را بر قرار ترجیح داده‌ایم و کلاً بی‌خیال ماجرا شده‌ایم.

حال برای یک‌بار هم که شده است می‌خواهم از حالت «تعریف-تمجدید-رکود» و یا «میرزا بنویسی» خارج شویم، (البته داخل پرانتز یک خبرنگار باید کارهای مثبتی که مسؤولان برای مردم انجام می‌دهند را منعکس کند) و در ادامه از جناب آقای تاجمیری به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه‌ای که به قول خودتان به خاطر رشد مهاجرت بالا جمعیت آن در حال نزدیک به 300 هزار نفر است این را بگوییم که ابتدا به ساکن مخاطب این دردهایی که از میمه بیان کرده‌اید به قول حضرت آقا خود شما هستید و بنده خبرنگار نیز سالیانی است که این دردها را تیتر و رسانه‌ای کرده‌ام اما دریغ از یک «امید یا تدبیری» از سوی شما مسؤولان!

جناب آقای تاجمیری، مردم شاهین‌شهر و میمه به‌خوبی می‌دادند چه دردهایی دارند، آن‌ها می‌دانند معنی یا مزه بیکاری یا مهاجرت یا حضور اتباع غیرمجاز بیگانه در سطح شهرشان چیست؟ چراکه هرکدام از خانواده‌های ساکن در این شهرستان چندین جوان تحصیل‌کرده بیکار جدای از مسائل و مشکلات ازدواج نکردن، نداشتن مسکن، نبود پس‌انداز، نداشتن بیمه، تأمین نشدن جهیزیه و... در منزل دارند.

 اما به دولتی که شما نماینده آن هستید، اعتماد کردن به‌پای صندوق‌های رأی آمدند تا سفره همه این مسائل و مشکلات جمع شود و شاهد اشتغال و ازدواج جوانانشان باشند، اما آقای فرماندار می‌توانم بپرسم چرا هر روز حباب مشکلات و دغدغه‌های معیشتی و اشتغال مردم بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود؟ مگر این مردم در همه صحنه‌های اجتماعی-اقتصادی-سیاسی و فرهنگی به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل نکردند، پس چرا باید دستمزد آن‌ها این‌گونه داده شود؟

جناب آقای فرماندار بفرمایید، این مردم کجای مسیر را اشتباه رفته‌اند که نهادهای حمایتی ازجمله بهزیستی، کمیته امداد و مدیران خیریه‌ها در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه صراحتاً اعلام می‌کنند حجم مراجعه‌کنندگان آن‌ها نسبت به سالیان قبل رشد چندین برابری داشته است؟

آقای تاجمیری لطفاً به‌عنوان مجری و نماینده عالی دولت برای دردهای شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارویی تجویز کنید که این دردها را شاید بتوان مادام‌العمر از بین برد، چراکه گفتن این دردها هنر نیست و همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید همه مردم می‌دانند دنیا چه خبر است.

آقای فرماندار اگر می‌دانید از مجموع ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در راستای پیشرفت، توسعه و رونق‌بخش میمه شش و نیم میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص‌یافته است با دست‌پر در جلسه حضور پیدا کنید و بگویید که با تلاش‌هایی که انجام دادیم، توانستیم همه 33 میلیارد تومان اختصاص‌یافته را برای توسعه و پیشرفت میمه بگیریم.

 اگر نزدیک به هفت میلیارد تومان از 33 میلیارد تومان به میمه اختصاص داده‌شده است باید شما پاسخگو و بدهکار مردم باشید نه طلب کار آن‌ها...! خلاصه گفتن درد تنها راهی است برای درمان آن به نظرم شما در روزهای ملاقات مردمی آن‌قدر این دردهای تکراری (بیکاری-ازداوج-تسهیلات-اعتیاد-بیماری) را شنیده‌اید که دیگر باید سخن از موفقیت‌های درمانی خود بگویید برای درمان این دردها نه چیز دیگری...! لطفاً جناب آقای فرماندار یکی از معضلات کشور ما زدن کلنگ پروژه‌های عمرانی بدون پشتوانه مالی و معنوی است لطفاً حداقل شما در هنگام اجرای حتی یک پروژه عمرانی کلنگ بدون پشتوانه (شعاری و تبلیغاتی) در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه زمین نزنی، که بعداً برای انجام نشدن آن بخواهدید پاسخگو باشید. تا می‌توانید تمام‌وقت خود را بر روی اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام بگذارید نه تعریف پروژه عمرانی جدید که بدون شک خیر دنیا و آخرت نیز در گرو همین کار است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+