اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/1/16    کد خبر: 15727511   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 33  دقیقه

شبکه دامپزشکی شاهین‌شهر و میمه:

بیش از 360 بازدید حاصل 24 روز از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی

بیش از 360 بازدید حاصل 24 روز از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی

  رئیس شبکه دامپزشکی شاهین‌شهر و میمه گفت: این تعداد بازدید تنها بخشی از فعالیت‌های این شبکه تحت عنوان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان طی ایام اجرای آن از 19 اسفند 1402 تا 13 فروردین 1403 انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، غلامرضا توکلی گفت: به دنبال اجرای طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان که از 19 اسفند سال 1402 کلید خورده بود و هم اکنون نیز ادامه دارد.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: گزارش تجمیع حاصل شده بازرسی از اجرای این طرح تا پایان نوروز (13 فروردین) که حاکی از بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار بیش از 22هزار و 633 رأس گوسفند و بره به وزن بیش از 450 تن است.

وی عنوان کرد: در همین بازه زمانی، به تعداد 907 راس گاو، گوساله و گاومیش به وزن تقریبی بالغ بر 300 تن نیز در مرحله کشتار از سوی همکاران شبکه و ناظرین بهداشتی کشتارگاههای شهرستان بازرسی و نظارت شده است.

وی افزود: در زمینه عملیات نظارت بهداشتی بر «تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی» در همین مدت‌زمان نیز اقدامات قابل‌توجهی صورت‌گرفته است که 363 بازدید انجام شده از انواع واحدهای عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی، کشتارگاههای دام و طباخی ها و رستوران ها ، حاکی از تعدّد عملیات صورت گرفته بر اساس تکلیفی ملی و سازمانی است که طرح تشدید نظارت بهداشتی بر عهده همکاران بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی در سطح شهرستان طی ایام نزدیک به نوروز 1403 و پس از آن قرار داده است.

توکلی اشاره کرد: بر اساس میزان بازدید فوق، 17 مورد غیربهداشتی ملاحظه گردیده. و در این میان بر حسب رسالت حرفه‎‌ای و اخلاقی دفاع از بهداشت و سلامت عمومی جامعه نیز 1 مورد واحد غیر بهداشتی مشاهده شده جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی گردیده است.

طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از 19 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان روز عید سعید فطر تداوم خواهد داشت.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شاهین‌شهر #مواد غذایی #ایران #جویا #مردم #میمه #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+