اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/2/20    کد خبر: 15727543   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

مدیریت بحران شهرداری شاهین‌شهر:

 گام اول در مدیریت بحران شهری شناسایی اماکن پر خطر و ناایمن است

 گام اول در مدیریت بحران شهری شناسایی اماکن پر خطر و ناایمن است

  معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر گفت: گام اول در مدیریت بحران شهری شناسایی اماکن پر خطر و ناایمن است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، روز گذشته اولین نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری شاهین‌شهر با حضور معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری و جمعی از مدیران شهرداری و نواحی برگزار شد. رهام جباری با اشاره به نزدیکی و مجاورت شاهین‌شهر به مراکز صنعتی، اظهار کرد: در مدیریت بحران تعیین چگونگی وقوع حادثه نظیر؛ بروز بلایای طبیعی و انسانی حائز اهمیت است .

وی با تأکید بر ضرورت تبیین، تدوین و اطلاع‌رسانی طرح‌های پیشگیرانه به‌منظور پیش‌بینی تاب‌آوری شهری و مقابله با هر نوع خطر انسانی و طبیعی، افزود: گام اول در مدیریت بحران شهری شناسایی اماکن پر خطر و ناایمن، تعیین نقاط گسل در شهر، شناسایی انبارهای مواد شیمیایی و تعیین خط‌مشی چگونگی مقابله و پیشگیری از بروز بحران است.

 معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر گام دوم در مدیریت بحران را عملیات نجات و جست‌وجو برشمرد و ادامه داد: یکی از راهکارهای مؤثر و پیشگیرانه در بروز بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی و انسانی تعیین محلی برای استقرار اضطراری مردم با تاب‌آوری بالا و توجه ویژه به شاخصه‌های پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه بحران، روند طبیعی بخشی از زندگی را مختل می‌کند، گفت: برای مقابله و پیشگیری از خسران مالی و جانی باید حادثه، بحران و حوادث غیرمترقبه به تفکیک شناسایی شوند.

وی با تأکید بر اینکه تنظیم و تدوین چارت مدیریت بحران ضروری است، خاطر نشان کرد: تدوین چارت مدیریت بحران به‌منظور خدمات‌رسانی به دورترین نقاط شهرستانی با تعیین نفرات متخصص و برتر بر اساس سلسله‌مراتب تعریف شده در زمان بروز بحران و مشکلات حائز اهمیت است.

جباری با اشاره به لزوم تعیین شرح وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها در زمان بروز بحران افزود: هم‌افزایی، همگامی و همکاری همه دستگاه‌ها با یکدیگر در مواقع بروز بحران می‌تواند علاوه بر ارائه بهتر خدمات، کاهش خسران مالی و جانی را به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه باید درجه‌بندی حادثه و بحران تعیین شود، گفت: تعیین وظایف و نقش‌های هر نهاد و نیروی متخصصی بر اساس درجه و رتبه‌بندی حادثه و بحران و نیز برگزاری مانورهای عملیاتی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در مهار آن می‌تواند شهر را به‌سوی مقابله و پیشگیری همه‌جانبه سوق دهد.

معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری ادامه داد: پیش‌نیاز اولیه برای رهایی از بحران در جامعه تأکید بر لزوم ارتقا و قدرت بخشی به واحدهای سلامت و ایمنی در نهادها و دستگاه‌های شهری است.

با تأکید بر لزوم توجه به تفکرات سیستماتیک و پرهیز از تفکرات جز نگرانه گفت: یکی از مشکلات اساسی هنگام بروز بحران در صورت مختل‌شدن کلیه وسایل ارتباط جمعی اعم از بی‌سیم یا باسیم ضروری است با بهره‌مندی از تلفن‌های ماهواره‌ای ارتباطات مدیران در مدیریت بحران به‌آسانی انجام شود.

 جباری وی تصریح کرد: در زمان بروز بحران علاوه بر ادوات تخصصی به نیروی انسانی متخصص و کارآزموده نیز نیاز است؛ اما باید بر محدودیت منابع و امکانات توجه کرده و خدمات‌رسانی‌ها را بر اساس تیم‌بندی انجام داد.


در پایان ؛ سایر حاضرین نقطه نظرات خود را بیان و در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان و شهر در زمان بروز بحران تبادل نظر نمودند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #بحران #مدیریت #ایران #جویا #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+