اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/2/20    کد خبر: 15727544   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر:

آغاز به کار دبیرخانه جشنواره ملی دختران تراز اسلامی

 آغاز به کار دبیرخانه جشنواره ملی دختران تراز اسلامی

  رئیس اداره آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر از آغاز به کار دبیرخانه جشنواره ملی دختران تراز اسلامی هم‌زمان با سالگرد شهادت نوجوان شهیده زینب کمایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، شهرداران مدارس در نشست صمیمانه با شهردار و رئیس اداره آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر و برخی مدیران فرهنگی شهرداری مسائل و مشکلات اجتماعی خود را در حوزه‌های مختلفی نظیر؛ حجاب، نوسازی، نشاط و شادی مطرح نمودند.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین‌شهر در این نشست صمیمانه با اشاره به‌ضرورت حفظ ارزش‌ها و شعائر دینی در سطح جامعه، اظهار کرد: ترویج باورها و ارزش‌های دینی در سطوح مختلف جامعه نیازمند تبیین و نهادینه‌کردن آن است.

وی فطرت پاک انسان را پذیرای نیکی‌ها و پاکی‌ها برشمرد و افزود: تبلیغات محیطی تابع استانداردهای روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه است در همین راستا بهره‌برداری از تبلیغات محیطی مقطعی برای مواردی نظیر؛ ترویج حجاب، عفاف و … اثرگذاری مطلوبی بر جامعه خواهد داشت.

سکان‌دار شهرداری شاهین‌شهر با بیان اینکه جوانان نیازمند برنامه‌ریزی‌های هدفمند برای ترویج شادی و نشاط هستند، خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌های جوامع امروزی ناتوانی در تزریق نشاط، شادی و اجرای برنامه‌های هدفمند با رعایت شئون و شعائر اسلامی برای تخلیه طبیعی هیجانات جوانان است.

ابریشمی راد ادامه داد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای جوانان در حوزه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید با بهره‌برداری از جوانان، رویکردها و نگرش‌های آنان نسبت به نشاط و شادی باشد .

وی با بیان اینکه رویدادهای دانش‌آموزی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی در شاهین‌شهر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های متنوع اسطوره خوانی، جشنواره‌های شعر و … نمونه‌ای از فعالیت‌ها و رویکردهای مدیریت شهری با هدف فرهنگ‌سازی و نشاط در نوجوانان و جوانان است.

کلیددار شهرداری با بیان اینکه شاهین‌شهر برای پایتختی کتاب وارد کارزار رقابتی شده است، ادامه داد: شهرداری شاهین‌شهر در سال جاری پنج میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تخصیص داده است.

وی با اشاره به درخشش دانشمندان و عالمان پر آوازه ایرانی در جهان، تصریح کرد: انگیزه، عشق و علاقه محورهای اصلی رشد و تعالی در ذات بشر است و باید با بهره‌مندی از آن‌ها بر کاستی‌ها چشم پوشید و در راه بالندگی گام برداشت.

ابریشمی راد با اشاره به نقشه شوم دشمنان به‌منظور تزریق بی‌انگیزگی در جوانان، گفت: اگر از لحاظ روانی با پذیرش واقعیت‌ها، ذهن خود را از حالت ایده‌آل محور خارج کنیم می‌توانیم در رشد و تعالی گام برداریم.

* تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه (ع)

 مهدی قربانی در این نشست صمیمانه نیز ضمن تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه (ع) با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی‌های فرهنگی، اظهار نمودند: برای حل یک مشکل و معضل در سطح جامعه باید نگاهی همه‌جانبه داشته و با رویکرد عملگرایی اقدام به رفع مشکلات نمود .

ایشان با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه جشنواره ملی دختران تراز اسلامی، ادامه دادند: هم‌زمان با سالگرد شهادت نوجوان شهیده زینب کمایی جشنواره ملی دختران تراز اسلامی به‌منظور شناسایی دختران نخبه در محورهای مختلف در شاهین‌شهر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر گفت: حضور دانش‌آموزانی که با چنین بلوغ فکری و هوش اجتماعی مطالبه‌گری می‌کنند یکی از افتخارات فرهنگی در شاهین‌شهر است.

وی با اشاره به مطالبه شهرداران مدارس نسبت به احداث مدرسه تیزهوشان در شاهین‌شهر، تصریح کرد: تغییر کاربری یکی از مدارس به مدرسه تیزهوشان مشکلات خاص خود را در بر دارد اما می‌توان با کمک خیران مدرسه‌ساز و حمایت‌های شهرداری اقدام به احداث و ساخت مدرسه تیزهوشان نمود.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #دختر #ایرانی #اسلامی #جویا #مردم
ما را دنبال کنید:
+